Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Filmkväll.

Av Pernilla - 9 oktober 2011 00:35


Idag har jag i egentidens tecken haft filmkväll med Herr Ben o Jerry´s "halfbaked" och fy fan vad nice det har varit.

Jag började eftermiddagen med kyckling och ris med massor och åter massor av egengjord buljong, det blev nästan lite som soppa för att jag tog så mycket.

Lätt värt!

Efter det åkte B till nattjobb och jag parkerade mig i soffan för att titta på kvällens första film som blev "Horrible Bosses". Hade hört gott om den innan så den blev ett självklart val. Det var riktigt rolig! Ångrar verkligen inte att jag såg den! SE DEN!


Efter det kom BoJ fram och jag satte igång nästa film, Julie och Julia. Det här är en film jag tänkt se länge men har i ärlighetens namn inte fått, så att säga "fingrarna ur". Jag älskade den. Det här var en film helt i min smak när jag tittar ensam, lugn och mysig. Jag skrattade, jag grät, den gjorde min värld lite bättre.! Och att den är baserad på verkliga händelser gör att det blir lite varmare i hjärttrakten måste jag erkänna, fast att det egentligen inte spelar någon som helst roll. Jag hade inte tyckt sämre om den om den inte var verklighetsbaserad.


Nu är magen hungrig så det blir nog att fixa till en smörgås tror jag.


Gårdagsnatten i min ensamhet var inte sådär jättebra. Sov inget vidare och när jag väl höll på att somna inbillade jag mig att jag hörde ljud så att jag blev klarvaken igen. Tänk att det ska behöva vara så här! Jag blir inte klok på det. Jag har spenderat hur många nätter som helst själv här, t.o.m en hel vecka när B åkte utomlands med jobbet. Jag fattar inte. Kanske är det tidigare upplevelser här? När det har stått människor ute i trapphuset mitt i natten, sånna som inte har någonting där att göra? Jag blir rädd av sånt. Hur skulle jag klara mig i en storstad? Inte alls. Jag är inte lägenhetstypen.

Plus att B berättade om helgen sist jag var i Furudal och jobbade så hade det sprungit folk in och ut i dörrarna där nere kl 3 på natten. Undrar vem tanten lånar ut sin lägenhet till en del helger?

Jag upplever också att det känns värre att sova här ensam på helgerna.. på vardagarna är det ju inga som festar och super.. då är det lugnare.


Men jaja. Beställde förresten tre böcker i onsdags, alla är fortsättningar på sådana jag läst tidigare och som jag har längtat efter dem! självklart är det ju så typiskt att de nog går att hämta ut på måndag när jag inte är här längre.. snopet är ordet. Hur ska jag överleva? Bara tanken på att de ligger här i Mora och väntar på att bli lästa. Jag kommer bli galen! Kanske ska be svärfar skicka dem med bussen.. Hmmm. ^^


Nej magen var det ja!


Sleep tight my sweeties!



Tänkte f.ö bjuda på lite nya bilder på hönsen bla. och måste be om ursäkt över att bilderna är så otroligt fula. Det vita är blixten mot glaset.

Måste snarast lära mig alla egenskaper på de olika objektiven.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards