Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Pernilla - 9 oktober 2011 22:45

Tillbaka i Furudal.Pappa kom till Mora och plockade upp mig o B då han ändå var i krokarna för att släppa av Fia hos en kompis.Vi tog med oss min stora packade väska och det lilla akvariet som en kompis ska köpa och for iväg. Medan B satt i baksätet och snarkade (pga nattjobb) så pratade jag och papputten hela vägen tills vi kom över bron alldeles intill Näcken. In på Näcken där vi hyrde film och köpte ingredienser till hemgjord pizza plus lite läsk. Kom till huset som borde ha varit svart och tomt men som istället var fyllt med ljus, liv och ungar. :P Gjorde pizza och snodde med dvdn ner i källaren där vi tittade på filmen Insidious som handlar om en familj som flyttar in i ett hus i vilket det börjar spöka, plus att äldsta sonen faller i koma. Nej okej det är inte riktigt så egentligen men jag vill inte spoila filmen för potentiella läsare så det räcker så. Den var iaf helt okej, lite läskig men ändå inte skitläskig. Hade ju inte kommit på tanken att titta på den själv men med sällskap gick det hur bra som helst. Kanske har blivit lite avtrubbad efter alla år av skräck? Värd att se iaf. Nu ligger B återigen och snarkar och jag bloggar. I morgon åker han hem igen och jag ska jobba första passet av 6. NICE!Har funderingar på att köpa en Mac book air så alla pengar behövs. Känns inge vidare att slänga ut såå mycket pengar på en dator men vad gör man inte.. jag vill ju ha en jysst dator.Nu vet jag inte vad jag ska göra.. funderar på att kanske skriva lite om jag kan.. -_-' har blivit lite skrivstopp på senare tid igen. Jag vet precis vad jag ska och vill skriva men latheten och fantasin slår stopp när jag tänker på att jag måste "bygga upp"- skriva. Jobbigt. För det kan vara sååå tråkigt. Jag vill ju helst hoppa in i själva handlingen på direkten. Men jaja, vad är väl en bal på slottet?

Av Pernilla - 9 oktober 2011 01:37


Såg faktiskt en till film medan B fortfarande sov, Brokeback Mountain.


Jag glömmer alltid hur mycket jag tycker om den filmen när jag inte sett den på ett tag. Det är faktiskt helt underbar och den har allt. Den kärleken som får dem att stå ut i 20 år, stå ut fast att de inte kan vara tillsammans pga samhället, pga människorna som är samhället. Fy fan för stenåldersmänniskor!

Kan de inte bara hålla truten och behålla sina bakåtsträvande och helt idiotiska åsikter för sig själva!? Jag blir så förbannad!


Haha filmen väcker verklingen en massa känslor.

Samtidigt som den är hemsk på flera sätt så är den helt underbar, all kärlek!

Jag blir riktigt förälskad när jag ser den, den får mig verkligen att tänka till om kärlek och om vad den kan övervinna, vad den utstår och vad som håller den levande.

Det är sådana här filmer som behövs!


YAY GO GAY!


 

Av Pernilla - 9 oktober 2011 00:35


Idag har jag i egentidens tecken haft filmkväll med Herr Ben o Jerry´s "halfbaked" och fy fan vad nice det har varit.

Jag började eftermiddagen med kyckling och ris med massor och åter massor av egengjord buljong, det blev nästan lite som soppa för att jag tog så mycket.

Lätt värt!

Efter det åkte B till nattjobb och jag parkerade mig i soffan för att titta på kvällens första film som blev "Horrible Bosses". Hade hört gott om den innan så den blev ett självklart val. Det var riktigt rolig! Ångrar verkligen inte att jag såg den! SE DEN!


Efter det kom BoJ fram och jag satte igång nästa film, Julie och Julia. Det här är en film jag tänkt se länge men har i ärlighetens namn inte fått, så att säga "fingrarna ur". Jag älskade den. Det här var en film helt i min smak när jag tittar ensam, lugn och mysig. Jag skrattade, jag grät, den gjorde min värld lite bättre.! Och att den är baserad på verkliga händelser gör att det blir lite varmare i hjärttrakten måste jag erkänna, fast att det egentligen inte spelar någon som helst roll. Jag hade inte tyckt sämre om den om den inte var verklighetsbaserad.


Nu är magen hungrig så det blir nog att fixa till en smörgås tror jag.


Gårdagsnatten i min ensamhet var inte sådär jättebra. Sov inget vidare och när jag väl höll på att somna inbillade jag mig att jag hörde ljud så att jag blev klarvaken igen. Tänk att det ska behöva vara så här! Jag blir inte klok på det. Jag har spenderat hur många nätter som helst själv här, t.o.m en hel vecka när B åkte utomlands med jobbet. Jag fattar inte. Kanske är det tidigare upplevelser här? När det har stått människor ute i trapphuset mitt i natten, sånna som inte har någonting där att göra? Jag blir rädd av sånt. Hur skulle jag klara mig i en storstad? Inte alls. Jag är inte lägenhetstypen.

Plus att B berättade om helgen sist jag var i Furudal och jobbade så hade det sprungit folk in och ut i dörrarna där nere kl 3 på natten. Undrar vem tanten lånar ut sin lägenhet till en del helger?

Jag upplever också att det känns värre att sova här ensam på helgerna.. på vardagarna är det ju inga som festar och super.. då är det lugnare.


Men jaja. Beställde förresten tre böcker i onsdags, alla är fortsättningar på sådana jag läst tidigare och som jag har längtat efter dem! självklart är det ju så typiskt att de nog går att hämta ut på måndag när jag inte är här längre.. snopet är ordet. Hur ska jag överleva? Bara tanken på att de ligger här i Mora och väntar på att bli lästa. Jag kommer bli galen! Kanske ska be svärfar skicka dem med bussen.. Hmmm. ^^


Nej magen var det ja!


Sleep tight my sweeties!



Tänkte f.ö bjuda på lite nya bilder på hönsen bla. och måste be om ursäkt över att bilderna är så otroligt fula. Det vita är blixten mot glaset.

Måste snarast lära mig alla egenskaper på de olika objektiven.


     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards