Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Pernilla - 17 oktober 2011 18:43


Mitt hem är egentligen inte lugnt med en hel skock fåglar som för liv, but it beats living med två småbarn som är uppe och springer 03.20 på morgonen när man själv ska upp och jobba kl 10. Men det är väl kanske så det är att vara småbarnsförälder, vad vet jag. Mina barn sover på natten och drar igång kl 9 ist. Mina barn är lydiga små grisar. :P

Fast å andra sidan är nog tillfredställelsen av att föda och uppfostra människobarn så mycket större och jag måste ju säga att jag längtar tills det är min tur att ha en bulle i ugnen. ^^


Så igår när jag jobbade kände jag mig mest som en zombie och kunde inte sluta räkna timmarna tills det skulle vara över och jag skulle få åka hem, hem till mitt och mina. Egentligen skulle jag ha åkt med pappa men då Emma ändå skulle skjutsa Oskar till Älvdalen så hängde jag på och åkte med dem.

Med Dolly Parton på högsta volym svängde vi in på Maxis parkering för att köpa medicin till Majas knä (och till mina). Med en tablettask i handen och en "lilla My"- tablett i munnen försvann värken mirakulöst nog. !? O.o Majas alltså. Mina egna knän fick varsin Marabou chokladkaka och en Ben o Jerrys glassbutt. Fint skit. Medicin som smakar bra är ju alltid bra. :D


Kom hem och hoppade in i duschen medan B fixade lite mat och sedan tittade vi på massa serier som vi missat när jag varit borta och jobbat monstervecka.


Idag har jag inte gjort nåt alls förutom att städa hos vaktlarna. Uppepå karet har jag använt burgallerdelar som tak för att varken finkarna eller vaktlarna ska kunna hoppa ut och idag när jag höll på så trillade en av gallerdelarna ner i karet och mosade tre vaktlar och två finkar. -_-'

Nej det mosade dem inte på riktigt för det är inte ens tunga grejer det handlar om men de hanmnade under det i några sekunder innan B var dit snabbt och lyfte upp det igen. Tror att en av hönorna blev så chockad att hon gick och dog. Ena stunden sprang hon runt och sen låg hon bara ner, jag tittade genast efter skador men kunde inte hitta en enda, klämde och kände på henne men inget hade gått sönder. (nog för att jag tror att de är väldigt tåliga små rackare och att hon inte blev skadad av gallret) men dog gjorde hon iaf. Inom loppet av några minuter. O.o wtf? Shockade hon ihjäl sig?


Till middag har det blitiv taco-tallrik och jag har i min ensamhet tittat på massa serier medan B jobbar minipass idag. Skulle ha städat mer men tyckte att jag förtjänade att bara finnas till och njuta idag. Jävla höna!

Beställde igår en MacBook Air också. :O fick nästan lite svimningskänniskar när jag klickade på bekräfta order- knappen.. JAG FÖRTJÄNAR DEN, JAG FÖRTJÄNAR DEN.. det är bara att intala sig. Det har blivit lite av mitt nya mantra.


 


Har alltid velat ha en MacBook Air så jag väntar med stor förväntan! Oooh jag vill ha den nu! Hoppas verkligen att den hinner komma innan jag ska åka på Torsdag! Den MÅSTE! Som tur är är jag för snål för att köpa en de dyraste, hade nog inte kunnat leva med att ha köpt en dator för 20.000 spänn. Denna kostade ungefär hälften. Det är skitmycket iaf (för mig iaf) men då jag aldrig köpt något dyrt till mig själv nångång så var det på tiden nu! Jag är ju trots allt den viktigaste personen i mitt liv.


Nu ligger jag på mage i min egen underbara säng och smockar i mig lite marknadsgodis ^^ tror att jag kanske börjar bli lite hungrig igen.. men väntar nog på att B kommer hem så att vi kan göra pizza tillsammans. <3


Bye bye then.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards