Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Pernilla - 15 oktober 2013 14:49


Idag på min lediga dag, direkt efter frukost drog vi på oss paltorna och gav oss iväg in i skogen för en promenad runt sopstationen. Och eftersom att de flesta antagligen kommer tveka på om B verkligen var med (eftersom att han är den lataste människan jag känner) så finnt det bildbevis!

 

 

Min skruttiga lilla mobil kan inte göra den här gula väggen av lövträd rättvisa för det var sååå vackert på riktigt!

 

   

Sist jag var tvungen att gå över bron på bilden ovan var när vi var hundvakt till svärfars schäfer var han så otroligt fånig och jag fick nästan släpa honom över. Han tog ett steg, stannade och gnällde. Tog två steg och gjorde lika dant och sådär höll det på ända tills vi var över.

Det gjorde ju sedermera att jag också blev rädd när jag väl stod där ute på bron med honom och hann förstås fantisera ihop en massa om plankor som gick av och att jag skulle störta mot min död, nej men typ.

Och till hans försvar så har de lagt plankorna det är tänkt att man ska gå på väldigt dumt med ett mellanrum på kanske 2cm så att man ser ända ner till vattnet långt där under, plus att bron är lååång vilket inte gör något bättre.

Så idag då när vi skulle gå över där klampade B iväg i i min smak aaaalldeles för hög fart och jag blev kvar och kände höjdrädslan kasta sig över mig.. jag var inte ens säker på att jag skulle kunna ta mig över alls..

(Allt tack vare Blixtens fjanterier förra gången!! För jag har tidigare gått över det själv med andra hundar som om det inte vore något problem alls)

Men i snigelfart med ett stadigt grepp om "räcket" tog jag mig till sist över och vi fortsatte promenaden.

 

Sågen.

 

             

Båtklubben.

 

   

Påväg hem över lilla bron efter ett vattenstop på Näcken!

Känner mig mycket nöjd med mig själv! :D


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards