Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Pernilla - 23 oktober 2012 22:24


Stiftelsen   

 

Nu har jag varit med min bästa vän Adlibris och tillsammans har vi ordnat en massa (förhoppningsvis) braiga böcker att njuta av i höstmörker och frost.

Hoppas att leveransen kommer snabbt för jag har snart läst ut Bitterblue och jag känner mig inte riktigt redo för fler GoT- böcker just nu. Det kräver för mycket av mig att läsa dem känner jag och det vill jag inte ge just nu. Jag är lite bekväm och vill ha en mysigare väg.

 

När jag flyttar till mitt drömhus ska jag införskaffa mig en riktig stor och fluffig läsfåtölj, den ska vara så stor att jag kan krypa upp i den och sitta/ligga bekvämt i den. Det ska stå en riktig läslampa bredvid tillsammans med ett litet runt pelarbord där jag kan ha tekoppen eller vad jag nu dricker till min läsning och en stoooor, varm, mjuk pläd som det får plats fyra personer i ska hänga draperad över ryggstödet och den ska jag kunna svepa in mig i när höstregnet smattrar mot rutan där ute i mörkret. Aaah kärlek.

 

F.ö så köpte jag Chai-te eller vad tusan det nu heter och det planerar jag att testa eftersom att alla nöter om hur gott det är. Vi får väl se säger jag!

 

Läsa nu och sen sova! Tröööt x 1000.0000

 

Tjo!

 

Av Pernilla - 23 oktober 2012 19:04


Jamensådärja!

Då har jag övningskört till Skattungbyn och runt lite där i byarna.

Försökte i min iver starta på trean vilket resulterade i 1 miljon juckstopp innan vi fattade att det inte var ettans växel jag lagt i. ;P

Petitesser!

Annars gick det fint! Möte på extremsmal väg och jag lyckades undvika diket. ^^

Det är egentligen inte så svårt.. det är finmotoriken som måste sitta och den ska nötas och nötas!

Taggad till tusen! Jag kanske borde be någon mer vara handledare åt mig så att jag kan få fler kör- möjligheter.. men vem?

 

Annars har det inte hänt så mycket, B åkte ju tidigt i morse och efter det kunde jag inte somna om.. aå jag är rätt mör nu. Är ju inte riktigt van med att kliva upp 6.30 på dagarna jag är ledig.

Försökte mig på att sova lite middag men det resulterade bara i en massa bokläsning så det blir nog en relativt tidig kväll istället.

 

I morgon är det jobb igen men innan ska jag och Emma ner på bageriet och fika tillsammans med en kompis som är hemma i byn och hälsar på. Mmm hemgjorda dammsugare! :D

Sen jobbar jag veckan ut och på fredag kommer B tillbaka i sällskap av långhårig schäferhund som vi ska vara barnvakt åt hela helgen t.o.m måndag. Jag är ledig på måndagen så räknar med att det blir skön långpromenad den dagen! Blir lite ledsen nu i efterhand att jag tackade ja till att byta så att jag jobbar lör o sön, hade jag vetat att hunden skulle komma hit hade jag inte gått med på det. Då hade jag ju fått tvinga med B ut på flera långpromenader helgen igenom men inte det nej.. =( Det lilla latsvinet.

 

Ska nog trycka i mig varmmacka nu och titta på senaste avsnittet av Greys Anatomy innan det blir störtdyk ner i sängen tillsammans med Bitterblue.

 

So long suckers!

 

 

 

Av Pernilla - 23 oktober 2012 08:18


Hihi. Jag har övningkört för första gången på flera år och jag är glatt överraskad ver hur bra det gick.

Det satt liksom kvar på nåt sätt.. lite ringrostig men jag fixade det rätt bra. Vi började lite på en stor plan så att jag skulle få lite feeling för dragläget och sånt och därefter åkte vi till en tvär backe i skogen där jag fick öva på start i backe och det gick jättebra till en början men sen när pappa började babbla för mycket så blev det pannkaka.

Jag fick backa runt hörn flera gånger och det kändes inte så svårt, mest kanske för att det inte fans några direkta hinder att backa in i? :P

Sen åkte vi lite på stora vägen och jag fick svänga av på en mindre väg och backa runt ett hörn och sedan ut på stora vägen igen, stanna till på en p-plats och släppa förbi en lastbil och sedan fortsätta. Mycket svänga, stopp och kör och det är ju bland det nyttigaste för mig.

Så att jag får träna på att verkligen använda alla speglar och komma iväg fint under lite press.


Ska övningköra senare idag när pappa har slutat jobba, samt åka till Skattungbyn och plocka lite.

Min fina åkte ifrån mig idag. . dumt!

Ovido - Quiz & Flashcards