Alla inlägg den 27 december 2011

Av Pernilla - 27 december 2011 17:41


Slog upp de blå helt övertygad om att klockan inte kunde vara mer än 9.30 och kände hur glädjen sjönk ner till fotsulorna när klockan visade 11.00 -.-'

Då blir man lite trött.. så i morgon planerar jag att sätta larm så att jag kommer upp i skaplig tid iaf.


Dagen har inte gått ut på så mkt.. B har haft tvättstuga och jag har mest plockat och dammsugit om jag inte legat på sängen och försökt skriva. Jag vill och vill och vet ungefär vad jag vill skriva men det kommer bara inte ut. Eller jo ut kommer det men då ser det skitdåligt ut ist och så känns det bara piss och jag blir arg. PRESS!

Men det är ingen annan än jag själv som pressar.. så wtf?

Vad ska jag göra? Bara sitta där och stirra tills det kommer till mig? Då blir jag frustrerad ist.


Oooh såg precis i ÖB- bladet att jag måste dit nån dag! Ngn hade tydligen tänkt på mig när de tog hem lyktor. ^^


Sitter nu och väntar på att Whiskey-godiset ska bli klart i kylskåpet så att det kan doppas i choklad och sedan förtäras. ^^ Mums.

Blir film med B också snart.. lite mat först kanske. The Ward ska vi våga oss på att se. Buuhu.


Smell ya later!

Av Pernilla - 27 december 2011 00:13


Jaha då ligger man här X antal timmar senare med magen full av pizza, diskad disk och städat fågelkar och en till film rikare. Kingdom of heaven. Neej inte riktigt någonting för mig, alldeles för långdragen. Orlando i all sin ära men neeej.


Började trot eller ej skriva på en ny story tidigare idag... Undrar hur många jag någonsin börjat på men aldrig avslutat? Jag hinner alltid tröttna när jag skrivit ett tag mest för att jag nog kommer på nåt roligare att skriva om.. men sen kan det ju vara så himla roligt att gå tillbaka till nåt äldre och fortsätta där man slutade, med ny inspiration och nya mål.


Vad ska man göra för att hålla inspirationen vid liv? Flowet så att säga. Jag vill vara en outtömlig källa men verkar sina alltför snabbt ibland.

Jag kommer ihåg alla kalla, mörka kvällar och nätter när jag brukade sitta ute på mammas altan i morgonrock med massa tända lyktor och ljus omkring mig och orden bara flödade ut genom pennan till papperet. Det spelade ingen roll om det var vår, sommar eller höst, jag satt som klistrad på den gamla träsoffan. Hade jag mer fantasi när jag var yngre? Jag tror inte det men någonting måste ju ha ändrats, jag kan ju inte skriva som förut. Visst försvann flowet ibland då också men inte lika länge som det gör nuförtiden. Och ju äldre jag blir ju mer erfarenhet får jag ju så varför är det svårare nu?

Jag vill bli bättre, lära mig mera!


Jag hoppas att jag lyckas drömma något inspirerande som jag kan kludda ner.. fast drömmar är ju oftast ganska konstiga och skulle nog inte vara det lättaste att skriva ner.. Man kan ju inte riktigt förmedla samma känsla som man hade i drömmen på ett papper..


Ska nog försöka skriva lite lite till innan det är dags att sova. B lär väl komma och kräva sin plats i sängen snart, han var visst trött.


Screw you guys, I´m going home!


 


Skapa flashcards