Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Baby lock the door and turn the lights down low.

Av Pernilla - 27 december 2011 00:13


Jaha då ligger man här X antal timmar senare med magen full av pizza, diskad disk och städat fågelkar och en till film rikare. Kingdom of heaven. Neej inte riktigt någonting för mig, alldeles för långdragen. Orlando i all sin ära men neeej.


Började trot eller ej skriva på en ny story tidigare idag... Undrar hur många jag någonsin börjat på men aldrig avslutat? Jag hinner alltid tröttna när jag skrivit ett tag mest för att jag nog kommer på nåt roligare att skriva om.. men sen kan det ju vara så himla roligt att gå tillbaka till nåt äldre och fortsätta där man slutade, med ny inspiration och nya mål.


Vad ska man göra för att hålla inspirationen vid liv? Flowet så att säga. Jag vill vara en outtömlig källa men verkar sina alltför snabbt ibland.

Jag kommer ihåg alla kalla, mörka kvällar och nätter när jag brukade sitta ute på mammas altan i morgonrock med massa tända lyktor och ljus omkring mig och orden bara flödade ut genom pennan till papperet. Det spelade ingen roll om det var vår, sommar eller höst, jag satt som klistrad på den gamla träsoffan. Hade jag mer fantasi när jag var yngre? Jag tror inte det men någonting måste ju ha ändrats, jag kan ju inte skriva som förut. Visst försvann flowet ibland då också men inte lika länge som det gör nuförtiden. Och ju äldre jag blir ju mer erfarenhet får jag ju så varför är det svårare nu?

Jag vill bli bättre, lära mig mera!


Jag hoppas att jag lyckas drömma något inspirerande som jag kan kludda ner.. fast drömmar är ju oftast ganska konstiga och skulle nog inte vara det lättaste att skriva ner.. Man kan ju inte riktigt förmedla samma känsla som man hade i drömmen på ett papper..


Ska nog försöka skriva lite lite till innan det är dags att sova. B lär väl komma och kräva sin plats i sängen snart, han var visst trött.


Screw you guys, I´m going home!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards