Alla inlägg den 26 november 2014

Av Pernilla - 26 november 2014 23:56


Idag har jag diabetes xtra allt tror jag. Har vart törstig större delen av dagen.

Är i skrivande stund ganska trött.. har jobbat 6 dagar i rad idag och det känns.

Så i morgon när jag har iaf 1 ledig dag ska jag inte göra ett skit. Jag tänker inte bry mig i att det finns disk på diskbänken, jag tänker inte obsessa över att det ligger lite damm i ett hörn bredvid sängen.

Jag tänker låta allt bara ligga där det ligger för det gör inget att det ligger där någon dag extra.

Och hur och varför är det egentligen mitt problem? Varför kan inte jag vara lika "laid back" som B och gå runt med skygglappar när jag är hemma och inte se all skit överallt?

Så det ska jag prova i morgon. Kanske tejpa på riktiga skygglappar på facet för att verkligen kunna ignorera allt som behöver göras.. hmmm..

 

Jag ska iaf baka bröd. Och förhoppningsvis fota på eftermiddagen om solen bestämmer sig för att komma fram ännu en dag. ^^ 

 

Nej, tror jag säger god natt och kryper ner i sängen med en bok en stund innan det är dags att sova.

Av Pernilla - 26 november 2014 11:58


Solsken är ju inte något vi vart direkt bortskämda med den senaste månaden så när vi vaknade idag och insåg att det skulle bli ännu en solig, lite kall dag så drog vi på oss kläderna och hoppade in i bilen för en fotoexpedition runt sjön.

Jag blev inte besviken!

 

       

När jag fridfullt försökte få till en bild på björkarna ovan denna bild så kom de här brudarna joggande mot mig.

Tror de blev lite besvikna när jag inte hade något gott att bjuda på för ganska snart började de bräka på mig.

 

 

Tappudden!

 

Ovido - Quiz & Flashcards