Alla inlägg den 16 november 2014

<3

Av Pernilla - 16 november 2014 22:03





Blev idag uppringd av en kär gammal vän som jag inte pratat med på ett bra tag.

Tänk att min dag blev perfekt bara sådär..   

Av Pernilla - 16 november 2014 14:18


Är päroncider djävulens påfund?

Igår kväll åkte jag tillsammans med den större delen av arbetskåren  till Mehmet på Tallen för att äta lite god mat och dricka något gott i samband med att tacka-av K som gått i pension.

Hade aldrig ätit planka innan och misstänker att om jag skulle göra det igen på något annat ställe än hos Mehmet så skulle jag bli väldigt besviken. Det måste vara bland det godaste jag någonsin ätit! Helt suveränt mört kött som bara smälte i munnen!

 

 

 

Vi hade iaf trevligt, skrattade och pratade i flera timmar. Det blev presentöppning och K fällde några tårar i sitt lilla tack-tal. 

Jag som inte dricker särskilt ofta klämde i mig 5 cidrar med päronsmak eftersom att det var det enda som fans och har sedan jag kom hem igår vid 22.30 tiden haft en djävulsk huvudvärk ända till på morgon idag då jag stoppade i mig en Ipren för att försöka få några timmars mer sömn. Det måste ju vara av päroncidern? Har aldrig fått så här ont av annan cider nån gång..

 

Hursomhelst så kom B hem i morse efter nattjobb och vi skyndade oss ner på Näcken och köpte på oss lite ingredienser till hemmapizza och fyllde godisskålen med gott! Det är en sådan dag idag. Jag kommer förmodligen spendera den mesta av tiden på soffan i liggande läge när jag inte måste springa ut till kaninhagen och gräva igen hålen som Chibi envisas med att gräva.. har redan vart ut två gånger idag hittills. Jag misstänker att hon har tråkigt och jag planerar att dra med mig B på expedition i skogen och kanske hitta något som de kan roa sig med på dagarna.. Jag förstår att hon har tråkigt, det finns ju ingenting att göra nu när det är vinter och det inte finns något gräs att beta av. Men samtidigt gör ju inte den lilla kaninen några busstreck.. fast det kanske är för att hon får sin underhållning i att titta på när Chibi raserar gräsmattan. Är en aningens orolig att hon ska gräva så att hela huset tippar.. :P

 

Ska väcka B om någon timme och tänkte roa mig lite med Hell on wheels eller kanske fortsätta läsa lite ur Mad about the boy.

 

Smell ya later!

 

 

Piffade upp sig lite igår!

 

Skapa flashcards