Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Mässa.

Av Pernilla - 20 april 2015 10:23


I lördags hoppade jag och min mor på bussen till Rättvik för att besöka hälsomässan som hölls i Rättviksparken. Hoppade av två hållplatser bort och knatade resten av vägen då vi inte trodde att det fans någon hållplats närmre, men det gjorde det såklart. Fick ju iaf en liten promenad då!
Kom dit, betalade in oss och tog ett varv på den lilla "marknaden" för att kika på allting som pågick och gick sedan till cafeterian där mamman tog en fika och vi samtidigt skulle vänta in K och hennes mamma som åkte från Mora samtidigt.

Tog oss tillbaka ut i själva mässhallen och träffade på dem en timme senare och tog ytterliggare några varv runt lokalen och stannade till för att kika lite på aurafotograferingen. Var faktiskt lite sugen men förstår inte alls hur det går till. Är det på riktigt? Hur är det möjligt? Vill gärna tro på det men kände mig en aningens skeptisk och det blev ingen fotografering denna gången. Däremot satte jag mig med ett medium som lade tarot, bara för att det är roligt!
Denna gången var det inte jättekul även om hon fick in några fullträffar på mig som person och lite runt omkring. Det var inget som jag inte hört förut kan jag väl säga. Så lite besviken blev jag nog. För mig är poängen med något sådan att få höra mycket om framtiden, inte att hon ska beskriva mig som person bara för att jag ska köpa att hon är på riktigt. Jag hade ju inte satt mig där och betalat om jag inte trodde på det från början. Lite så känner jag. Hade velat ha mer.


När vi ansåg oss färdiga med parken så sade vi adjö till K med anhang och promenerade ner mot Rättvik där vi mötte upp lillebror J på Fricks.

Åt varm ciabatta med philadelphiaost, kyckling och mozzarella. Riktigt mumsigt! Kladdigt och gott, samtidigt som brödet inte var sådär segt som det brukar vara!

Vi satt där en bra stund, så pass länge att jag började bli stel i ryggen och när klockan närmade sig 15.20 så travade vi över till busshållsplatsen och väntade på bussen som skulle ta oss hem igen.

Blev en riktig långdag tillsammans med mamma! Kul!


In other news så flyttade vi kaninhus och drog en ny hage igår. Allt för att gräsmattan där allt tidigare stått ska få återhämta sig en aning i sommar. Inte för att det brukar vara så mycket gräs då denna "gräsmatta" består av mossa, men iaf. 

Känner bara mer och mer att jag behöver flytta. Inte bara för vår skull utan även för kaninerna.. jag vill att de ska ha en stooooor gräsmatta att kunna röra sig på där de kan gräva och göra precis vad de vill. Där jag inte behöver oroa mig för att de ska smita och bli överkörda av lastbilarna som passerar här utan att de ska ska kunna leva fritt där det värsta som kan hända är att de lever lyckligt och blir tagen av räven eller liknande. (Även om jag inte vill det såklart!)

Jag tror ju mer på att få leva ett liv i frihet med allt vad det innebär där livet kanske inte blir särskilt långt än att leva instängd i många många år men aldrig riktigt leva. Och nej jag tror inte att kaninerna har det dåligt bara för att de lever bakom stängsel men jag tror att de skulle vara lyckligare utan stängsel.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards