Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Nu är det jul här i vårt hus.

Av Pernilla - 25 december 2013 19:03


Hallå ja!

Det har gått några dagar sen sist och julaftonen har passerat.

Förra veckan sov jag som tidigare sagts urdåligt och när det väl blev julafton så var jag dödstrött.

Somnade sent på natten då vi efter ett försök med att göra älgköttbullar dagen innan misslyckades katastrofalt gjorde vi således om dem kvällen innan julafton. Samt att jag gjorde en ny sats småost som pga fel mjölk blev mjukost som smakade småost.

På juldagsmorgonen kom pappa och lillasyster och plockade upp mig kl 10 för en tripp till Orsa för att hälsa på farmor och jag skäms för att säga det men jag hade inte träffat henne på säkert 6 månader, därav ångesten över att behöva göra det nu.

Men det gick bra. Hon fick en jättefin julblomma, vi pratade i någon timme och sedan blev det dags för henne att äta julbord så då åkte vi hem.

Kom hem till mig där vi började med att laga den sista av maten och två timmar senare satte vi oss vid det dukade bordet i mitt minimala kök och väntade på att B skulle komma.

När han kommit tog vi för oss av maten och personligen åt jag såklart tills att jag höll på att spricka. Varför ska det vara så? Varför är det så svårt att ta julmat med måtta? För grejen är ju att en bara måste ta av allt som finns också.. :P Och eftersom att det finns så otroligt många olika saker på julbordet så blir ju portionen gigantisk! (och så var ju mina tallrikar så stora också så en stor portion var ju oundviklig)

Vi bytte lite julklappar och karlarna drack kaffe innan pappa och syster åkte igen.

Efter det gick jag raka vägen till sängen och ramlade ner under täcket och där förblev jag tills det var dags att sova. Helt utpumpad.

 

Idag tog vi sovmorgon till strax efter 10 och när vi varit uppe i några timmar och inte hade något bättre för oss så möblerade vi om i hela lägenheten.

Sängen åkte in i sovrummet igen, djuren åkte in i vardagsrummet, tv-bänken med tv åkte till andra sidan rummet, farmors stora byrå hamnade ute i hallen och skåpet som stod i vardagsrummet åkte in i sovrummet.

Det blev bra, allt blev städat och jag är mer än nöjd!

Nu är det bara B´s soffa som saknar här så att fåtöljerna äntligen kan försvinna, köpa ett vardagsrumsbord och sen kommer det att vara prima skinka! B ska om jag inte tidigare nämnt det flytta till mig nu när han innehar ett körkort. ^^

Och det ska bli så nice! Sen är det min tur att ta tag i körkortet och sen kommer vi förhoppningsvis hitta ett hus på ett bra ställe och flytta dit. Wiie! 2014 ska förhoppningsvis bli det bästa året någonsin.

 

Så vad har jag haft för mig annars? Ptja jag har jobbat som vanligt, jag har läst ut två böcker på mindre än 1 vecka (heja heja!), jag och B har åkt en del bil fram och tillbaka till Mora för att köpa lite julklappar och lillasyster var såklart med och förgyllde dagen. Sen har det nog inte hänt så mycket annat.. senast idag beställde jag lite mera böcker :P fortsättningen på en av böckerna jag läst ut "Divergent". Så dem ser jag fram emot att få hem.

 

I skrivande stund sitter jag och tittar på en gammal tant på tv som står och slår på en stekpanna och skriker och tjoar för att skrämma bort vildsvin. haha.

 

men jaja, jag är trött idag också så det här får duga tills jag orkar skriva igen!

 

God jul på er!

 

 

 

 
 
Ingen bild

kackmarie

25 december 2013 21:58

Ja varför i hela friden ska man smälla i sig så mkt mat. ;)
Kul att B ska flytta till laduruf :) Hoppas ni hittar drömhuset snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards