Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Halleluja.

Av Pernilla - 15 juni 2013 18:13


Igår var vi (tror att jag nämnde det igår), jag, pappa och Fia på fritidsavslutning i Vinäs (av alla ställen) och tryckte i oss god mat och rabarberpaj.

Därefter blåste vi upp till noret där första anhalten blev Granngården och jag kände mig generös och köpte lite nya grejer till grisarna.   

 

 

Det blev ett nytt fint hus med möjlighet att klättra upp på taket, en gräsboll som sysselsättning och en mjuk liten borste.

Den rosa, söta igloon införskaffades på ÖB och tanken bakom den är en mysig liten plats för små grisar att vila under vistelse på golvet. ^^

Den är så söt att jag gärna skulle klämma mig in i den själv. ^___^  Om det gick alltså.

 

 

Igårkväll intogs kvällsmaten tillsammans med mig i sängen och jag passade på att prova nya borsten som verkade uppskattas mycket.

 

Idag har jag jobbat mellan 9-16, inte så lång tid kanske men jag är redigt trött och det ska bli skönt med sovmorgon och tid att bara finnas ett tag tills det är dags att jobba i morgon igen vid 15-tiden.

 

Under arbetspasset idag hade jag ärende ute i kallförrådet och upptäckte en vit, dammig bokhylla i mörkret.

Någon timme senare hör jag att någon är ute på baksidan och går såklart ut för att se om det är någon som vill något men det visar sig vara chefen som är där för att hämta skräp.

Frågar honom om hyllan tillhör honom och om han skulle vara intresserad av att sälja den till mig eftersom att den står i förrådet och helt sonika har jag fått en bokhylla att bygga om till låda för grisarna!

Jag som har varit på jakt efter en bokhylla att bygga om ett längre tag nu är överlycklig! Nu ska jag bara få hem den, köpa vaxduk och sedan är det bara att inreda! Can´t wait!   

Vet att grisarna kommer bli lika glada som mig när de väl får flytta in! Mer plats för skoj!

 

 

I lördags var lillebror J här innan konsert nere på Bageriet (Bostadsätihjälsig som spelade).

Händer ju inte särskilt ofta att han kommer och hälsar på så det är mycket uppskattat.

 

 

Dagen därpå (söndag) kom kusin L på besök tillsammans med killen och jag hjälpte henne att färga håret inför studenten.

Snart flyttar hon in dessutom! Kuuuul! ^^

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards