Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Regn.

Av Pernilla - 13 juni 2013 23:43

Är slut, finito, kaputt för denna dag. Trots regn nästan hela tiden har det varit riktigt roligt att sälja hamburgare. Dagen började med att jag fick dra på mig vinterjackan och gå till jobbet i den och foppatofflor. Pissblöt är det minsta man kan säga om mitt tillstånd när jag anlände till arbetet. Och tillråga på allt så halkade jag nästan omkull när jag skulle gå över den lilla träbron vid ankdammen vilket resulterade i att jag slog i stortån nåt så förbannat! Grillmästare denna gång var en trevlig tjej vid namn Helena som hoppade in istället för Dan som brukar sköta grillen annars. En stund efter 10 när skolavslutningen var över skramlade det till och sen var det en kö som sträckte sig ut till vägen. Kändes inte lika stressat denna gången, kanske för att jag fått in snitsen sen förra året eller för att H inte grillade lika raskt som D. Hursomhelst så gick det riktigt bra och jag kunde slappna av mer i år. Mot slutet av passet började det blåsa riktigt ordentligt och vi skyndade oss att packa ihop då alla människor försvunnit och genom regnet gick jag åter hem. Är riktigt trött nu och när jag kom hem trillade jag i sängen under duntäcket för att försöka få upp värmen igen samtidigt som jag kämpade för att hålla mig vaken. Men nu ger jag upp för i morgon ska jag åka med pappa å Fia till Mora för någon slags avslutning på fritids. Hejhopp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards