Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Svinstia.

Av Pernilla - 28 april 2012 16:07


Nu sitter jag (tro det eller ej) i Vinäs. 

Här har jag inte varit på riktigt på mer än 3 månader, sen jag flyttade vill säga. 


Vaknade redan klockan åtta och satte igång med lite sysslor som att städa fågelburen innan pappa och Fia kom förbi en sväng efter 9 då vi bokade biljetter till Stefan och Kristers "Campa i klaveret" som ska gå på Vallarna i sommar.

Kort efter att de åka igen kom svärmor förbi och plockade upp oss med tillhörande packning och vi åkte mot Orsa där vi gick igenom den minimala marknaden innan vi hamnade på källar cefeét (?) där vi blev bjudna på varsin rostbiffssallad innan vi fortsatte mot Mora och Ica Maxi.

Handlade och fortsatte sedan ut till Vinäs.. 


Jag kan med säkerhet säga att karln inte dammsugit mer än 1 gång sedan jag flyttade. Hur handfatet och toalettstolen såg ut ska vi inte ens tala om.. nu såhär i efterhand ångrar jag att jag inte tog bilder så att jag kunde visa förfallet som blev efter att jag flyttat.

Kan inte karlar ta hand om sig själva och sitt eget hem? Måste de ha någon som står och pekar på alla fel för att de ska kunna se och göra något åt det? (nu generaliserar jag såklart) De kan väl inte vara så förståndsbefriade av naturen? Det kan väl inte vara möjligt? Är de hjälplösa varelser?

(När jag flyttade tog jag ju med mig dammsugaren men iaf.. hur svårt kan det vara att köpa en?)


Så nu har "vi" börjat städa lite och när jag skriver vi så är det såklart jag som har gjort det medan han har plockat in maten i kylskåpet, diskat pyttelite och rensat ur gamla burkar med kladd ur kylskåpet. 

Jag har begravt alla döda blommor, slängt en massa skit och plockat ihop en massa grejer, vädrat hela lägenheten och sitter i skrivande stund och väntar på att svärfar ska komma förbi med både en dammsugare, mopp och skurhink plus en madrass som jag kan sova på då det fortfarande inte finns någon säng. 


Trots allt så känns det ganska trevligt med en liten mini-semester! :P

När B jobbar ska jag spela en massa Sims samt titta på serier och film! Det finns ju riktigt internet här så nu kan man ladda utav bara faan. ^^ 


På måndag ska jag ringa på en annons på blocket om en jättestor fågelbur, den finns t.o.m här i Mora så det kunde ju inte vara bättre. Hoppas verkligen den finns kvar då annonsen är lite gammal.. 

Har känt att det inte är någon idé att släpa den jättestora voljären som farfar byggde till lägenheten.. planerar ju inte att bo där i all evig tid så det får bli ett senare projekt. Men eftersom att jag fortfarande vill att fåglarna ska få möjlighet att bo ute i sommar så hoppas jag att det kan bli den här! Den skulle även bli den fortsatta "inneburen". 


nu håller B på med tacofärs så vi ska väl äta här om en stund.. 


hörs!

 
 
kackmarie

kackmarie

28 april 2012 18:02

Vissa karlar har tyvärr en tendens att inte se när det är skitigt. Man kan ju verkligen fråga dsig varför. Vidrigt rent ut sagt. Minns hur det såg ut hemma hos Thommy innan vi flyttade ihop. Varje gång jag åkte till honom fick jag börja med att göra rent på toa för att kunna använda allt där inne.

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards