Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Fejjat.

Av Pernilla - 22 november 2011 18:45


Pappa hann nog inte vara borta i mer än 2 timmar förrän vi fick abstinens och började städa. Som ensam karl ser det ju ut lite hur som helst (och nej nu drar jag inte alla karlar över samma kant (även om det nog är ganska sant om man bortser från ett par st) så tare lugnt)

Vi började med att plocka iordning på diskbänken där tomma glasburkar och skit trängdes med plåtburkar och batterier som låg utspridda lite här o där, efter det tog vi bort mattorna och plockade lite på övringa bänkar. Min lilla far verkar ha en benägenhet att sprida ut viktiga papper i olika högar i hela köket så man vågar ju inte fytta runt precis hursom helst men lite bättre blev det iaf.

Fia dammsög golven medan jag plockade ur fönstret inne på badrummet, slängde en massa tommar flaskor och gamla tandpetare i plast innan jag gnuggade med en svamp så att det blev riktigt rent. Fia torkade fönstren och spegeln medan jag satte igång med att torka golven. Behöver jag säga att vattnet i hinken var alldeles mörkgrått efter första doppningen?

Och när jag fick lov att byta vatten för att sedan torka golvet i hallen så blev vattnet svart. Nu ligger mattorna tillbaka på sin plats och blommorna är vattnade, hela lägenheten luktar citron och andra rengöringsmedel så att jag får ont i huvudet. :P

Ja just det.. vi bytte ut det äckliga gamla duschdraperiet också.. undrar om han blir arg.. ;P


Nu vet jag inte vad det blir.. lite röd fanta kanske. ^^


 

 
 
kackmarie

kackmarie

22 november 2011 21:56

Nu blir nog pappa Per riktigt glad! Duktigt tjejer :)

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards