Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

...

Av Pernilla - 10 januari 2016 14:31


Som kanske synes så har vi forfarande inget bredband, därav ingen uppdatering på en sådär 100 år..

Det är inte många dagar kvar nu och på fredag smäller det.

Jag vet inte vad jag ska känna, det känns skönt att det blir ett slut på det här flackandet vi har haft för oss de senaste månaderna. Å andra sidan kan jag inte riktigt lita på att det ska bli bra, att det ens ska bli av om jag ser tillbaka på våra tidigare erfarenheter kring hus och husköp.

Men jag hoppas att det ska flyta på utan gupp och hinder och att jag äntligen kan få slå ner lite rötter på ett ställe där jag tänker stanna länge och som jag (vi) kan få känna att det här är VÅRT. (eller bankens om vi ska vara helt ärliga :P) Att här kan vi få göra precis vad vi vill, vi behöver inte kolla med någon annan ifall vi vill ändra på något. Det är bara att göra det!


Så vad har då hänt sen sist? Jag, B och två av mina syskon har firat jul här i Arvet, jag och J åkte en sväng till farfar och pappa för att önska dem en god jul och där blev vi bjudna på lite fika. På nyår var jag och B hemma hos mamma och åt god mat, efterrätt och spelade bingolotto. Tyvärr inga miljoner den gången heller..

Kattungarna växer och blir större, äter som hästar och springer fram och tillbaka till ytterdörren för att bli utsläppta. Om en vecka blir de 1/2 år och det är dags att boka kastrering.

I morgon ska jag och B åka till Rättvik (om vädret tillåter) för att hämta en säng vi ska köpa av J som ska användas som gästsäng.

B ska ringa till Mekonomen och beställa tid för att min bil ska få en motorvärmare isatt.. Inge roligt att inte ha en sådan nu när det har vart så hiskeligt kallt den senaste tiden.

Jag är ute varje dag och skottar av gården här, 30 minuter senare har den snöat igen igen och det syns inte ett spår av mitt strävsamma arbete..

Vi packar ner de få saker vi hann få upp här och jag ser verkligen inte fram emot att behöva bubba och bära ut all skit ur lillstugan igen.. tänk om det bara kunde öppna sig ett svart hål som kunde suga upp skiten så att jag aldrig behöver se den igen, än mindre bära den.

 

Men det ska bli kul! Huset är så otroligt fint och det är bara att flytta in utan att behöva göra någonting. Ingenting behöver fixas nu på direkten.

Det ska bli så skönt.

 

     

Ni får hålla till godo med mobilbilder.

Jag blir så less och jag har fotat en massa men det måste vara något fel på sladden som går mellan kameran och datorn för datorn känner inte av kameran fast att jag har provat alla möjliga hål att stoppa sladden i.. Det bara vill inte..

Men de kommer förhoppningsvis upp när jag har hittat den riktiga sladden, någonstans bland alla kartonger i denna röra som kallas mitt liv.


 
 
britta

britta

12 januari 2016 14:16

Va kul att du är tillbaka. Man blir lite fundersam när bloggare man följer försvinner och är borta så länge, men oftast har det ju sin förklaring. Och huset ni väntat på (eller som väntat på er)är tydligen äntligen verkligt.Helt underbart att det blir av till slut. Som du väntat och längtat! Ser fram emot bilder på både de nya familjemedlemmarna och bostaden. :) Ha det så bra nu!
Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards