Alla inlägg den 12 november 2015

Av Pernilla - 12 november 2015 18:07


Jag fattar inte men jag är så fruktansvärt nervös inför teoriprovet. Jag är rädd att jag inte ska lära mig tillräckligt eller att jag inte ska förstå det jag lärt mig på djupet så att jag hinner glömma bort det igen när det väl är dags att testa mina kunskaper.

B säger att det bara är att nöta och nöta tills det sitter men det tar inte ner min oro alls. Det känns som en sådan press. 

 

Jag har setat med teorin ett bra tag idag och gjort om alla faserna fram till "Repetition 1" för när jag gör den går det käpprätt åt skogen. Jag fattar inte! Hur kan den vara så "svår" när jag faktiskt kan det allra mesta som jag redan gjort och om det är en repetition så borde det ju vara en repetition på sånt jag redan svarat på och kan.? Jag blir så trött.

 

Annars idag har jag tagit hand om vårt försummade hem en stund med en massa tråkiga hushållssysslor som inte blivit gjorda då ingen av oss vart hemma på några dagar. 

Urk känner jag bara nu.

Jag som tänkte att jag skulle få sova ut i morse kunde inte somna om strax efter att B åkt mot jobbet vid 8 tiden. Helt omöjligt då jag hunnit vänja mig vid att gå upp tidigt.. I morgon får jag inte heller ligga och dra mig i sängen då jag och lilla mamma ska ta bussen till Rättvik för att hämta ut våra färdiga glasögon! 

När vi kommer hem med bussen kliver vi förmodligen in på Bageriet och äter lite lunch/fikar och när klockan bli 15 kommer lillebror J till mig direkt efter jobbet för att hjälpa mig byta däck på bilen. Jag har ju aldrig gjort det förut så han är snäll och hjälper mig första gången. Sen kanske jag kan få pappa att åka med mig till Mora så att jag hinner lära känna henne lite mer innan det är dags att köra med körskolan igen. Men vi får se. Det kan nog behövas ganska mycket övertalning från min sida för att få honom att vilja åka med mig där. :P

 

Skapa flashcards