Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Fara runt.

Av Pernilla - 24 september 2014 22:57


Dagens första anhalt blev Rättviks vårdcentral tillsammans med bästa chauffören B för denna gångs "underredsundersökning".

Allting såg bra ut för fitty även om några provsvar inte kommer förrän om 3-4 veckor.

 

Efter den etappen blev det 80 minuters fika med lillebror J på Fricks där vi pratade lite skit och hade trevligt tills klockan blev ungefär 13.30 då vi hoppade in i bilen igen och rattade vidare mot Mora för att handla lite skrot till djuren samt att vi samtidigt passade på att veckohandla lite.

Handlar i 99% av fallen nere på mitt arbete eftersom att jag tycker att det är viktigt att stödja den lokala butiken i en sån pass liten by som vi faktiskt bor i. Jag vill gärna ha mitt jobb kvar och vill såklart också att affären ska kunna vara kvar. Därmed kan jag inte riktigt förstå de som tex säger att det är billigare att köpa blöjor i Mora än vad det är i Furudal. Ööh jaha.? Men då läggs inte bensinkostnaden på på Moras blöjpris antar jag? För isf blir ju dem blöjorna nästan dubbelt så dyra?

Hur som helst.

 

Eftersom att magarna började knorra lagom tills vi hade handlat färdigt så tog vi en sväng genom Mc driven och köpte oss varsin hamburgare.

Tog bakvägen hem och stannade till på en liten ficka efter vägkanten och satt i godan ro och mumsade på både pommes och burgare så det stod härliga till när en hurtbulle joggar förbi och nyfiket tittar in genom sidofönstret. Jag svär på att han tog i lite extra när han fortsatte springa vidare längst vägen..

 

När vi kom hem städade jag hos kaninerna och proppade in en massa ny fräsch halm som de kan bädda med och samtidigt satte jag B att diska. Till middag blev det vegetarisk lasagne, mummeli! och resten av kvällen/dagen har vi bara tagit det lugnt och kikat på några serier.

I morgon är en ny dag och den ska gå  i städandets tecken för samtliga boendes i denna lägenhet!

 

Nighty night!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards