Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Trädgårdsarbete.

Av Pernilla - 28 april 2014 11:51


Jag hade en sån "grand plan" för den här dagen då jag skulle vara ensam hemma. Lillasyster åkte hem i lördags efter 7 nätter på vår soffa och idag jobbar B långdag vilket skulle ge mig all tid i världen med att plantera om paprikaplantorna som håller på att växa ur sina små krukor i de nya, turkosa hinkarna vi fyndade på Dollar.

Jag har spenderat 30 minuter ute på baksidan med att kratta ihop två stora högar med löv och solrosfröskal som ska skyfflas ihop och slängas på en släpkärra när hyresvärden vill svara i telefon och komma hit med sagda släpkärra.

Jag passade också på att hänga ut tvätten  på torkning men när det blev dags att sprätta första jordpåsen satte mensvärken från underjorden käppar i mina hjul.

Jag har så fruktansvärt ont i dag att jag förmodligen kommer krypa ihop i fosterställning i sängen och moffa choklad istället för att plantera.

Och vad ska det vara för mat idag? Ingen aning. Orkar inte ens tänka på det.

Har jag tur så har inte korvsnutten som ligger i kylskåpet hunnit surna än och så har jag en påse färskpotatis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards