Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Maaat.

Av Pernilla - 29 september 2013 22:09


Idag har jag jobbat kortkorttis, bara 2 timmar. :P

Och av bilderna kommer ni dra slutsatsen att vi inte gjort annat idag än att äta mat..

 

 

Brunchen denna förmiddag: Sloppy Joe.

Och det var mummeli!

 

 

Sen till middag blev det Pulled Pork och det fick vi ju lov att prova eftersom att alla tjatar om det överallt.

Det var riktigt gott.

Hade förväntat mig att köttet skulle smaka mycket mer dock.

Blir köpt bbq-sås nästa gång!

 

När jag slutade idag kl 16 så kom B ner och mötte mig och sedan tog vi en liten promenad runt byn för att kolla in utbudet i bygden. Mihi. Såg rätt lovande ut. Får se vad som händer..

 

En tanke slog mig här förut en dag när jag myste runt i min sparkdräkt (onepiece). Hur tänkte egentligen skaparen av detta plagg när det kommer till toalettbesök? En måste ju klä av sig nästan hela plagget för att ens kunna genomföra det. En lucka mellan benen vore ju att föredra. Kanske ska jag skapa mig en egen version och börja sälja?

 

Sen en annan grej.. tittade i en inrednings/hus/gård whatever- tidning nere på jobbet här en dag och bläddrade upp en sida om lampor. Helt sjukt snygga lampor i glas av olika kulörer tills jag sneglade vidare på prislappen. Hujedameja! Jag kanske borde satsa på att bli formgivare/designer till lampor? Jag skulle ju bli miljonär i ett kick! Det är fasen inte billigt att köpa en lampa nowadays. Nog för att de var snygga men de var inte värda så mycket pengar! (mellan 6 och 15000:-) (FÖR EN LAMPA!)

 


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till.. orkar ingenting. Har ingen ork alls. Tror dessutom att jag börjar känna mig lite krasslig.. Usch.

 

Hejsvej

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards