Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Funderingar.

Av Pernilla - 4 augusti 2013 10:47


Oj oj vad mycket jag hade att fundera i igår kväll/natt. Låg och mysläste bloggen jag länkade igår till ungefär 01.15 och tänkte att det kanske var bäst att sova och slog därför ihop datorn och fixade lite med kvällsbestyren innan jag hoppade i sängen. Låg och lyssnade lite på musik och några människor som var ute och gick efter vägen och försökte sedan att sova. Vände och vred, för varmt att ligga sådär, för varmt att ligga sådär och då sover jag ändå med balkongdörren öppen för att få in lite svalare luft men inte blev det bättre för det.

Stört omöjligt att komma till ro och somna. Låg istället och funderade på hur det måste vara att bo mitt i djupaste Norrland i ett litet samhälle på bara 18 personer. Elda i vedspis för att hålla värmen på vintern och allt jobb som kommer med ett hus med tomt och absolut ett hus som ligger på det sättet och på det stället med allt vad det innebär. Fy tusan så härligt! Det är ju precis så jag vill ha det! Okej det kan ju få finnas med än 18 personer i närheten men jag vill ändå bo så pass långt bort från människor att jag skulle kunna gå naken på sommaren om jag så skulle vilja.

Ha en hund, några katter och lite höns. Ett trädgårdsland där jag kunde odla lite egen mat så som potatis, morötter och lite annat. Det är livskvalité för mig. Närhet till skogen, naturen och gärna vatten.

Men sen är det ju det att en måste kunna försörja sig på något vis för att ens kunna bo sådär.. Tänk att få vara en ganska (eller väldigt) duktig publicerad författare, att få sitta vid köksbordet vilken tid på dygnet som helst, mitt i natten med en massa ljus tända, tidigt på morgonen när solen precis stiger över trädtopparna eller ännu tidigare när dimman ligger tät över gårdsplanen. Gärna med en kopp te och bara skriva, skriva och skriva. Oooh! Drömmen!


Men nu är jag ju ingen författare eller har ett hus mitt i skogen någonstans. (Det krävs ju säkerligen ett körkort också och det har jag ju inte heller)

Nu bor jag i Furudal (som förvisso är rätt litet med ca 1100 invånare) så det är väl bara att söka med ljus och lykta efter ett litet hus med gård som ligger för sig självt i skogen utan grannar men ändå ligger nära till jobbet. Ojoj.

 

Men nog om drömmerier. Här sitter jag vid köksbordet och avnjuter lite brunch i form av köttsoppa och limpsmörgås. Ska strax börja göra mig iordning för att traska ner till arbetet.

Pappa kom förbi och plockade upp mig vid 9 tiden och tillsammans åkte vi en sväng till huset i Skattungbyn (som är till salu) och hämtade lite möbler som jag ska ha här hos mig. En jättefin stor (gammal) byrå med pigtittare och ett skåp där jag har tänkt förvara lite lull lull.

 

Men köttsoppa var det ja!

 

Hejsvej!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards