Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Bada bada bada.

Av Pernilla - 12 juli 2013 18:38


Äntligen! Första doppet avklarat. Om jag inte missminner mig helt så är det nog två somrar sedan jag badade i sjön.. illa illa. En kan ju tro att jag blivit gammal. ;P

 

   

 

Helt underbart att få vara ledig nu i 3 dagar, ska ta dem tillvara att det smäller om det.

Började dagen med en redig sovmorgon och for efter uppvaknandet iväg ner på Näcken där vi köpte lite frukost som vi sedan åkte hem igen och spände i oss.

Därefter åkte vi en sväng till Östanvik för att droppa av lite utrustning inför morgondagens uppträdande på Hea i pausen då kusin L tillsammans med två andra ska hålla i underhållningen och spela en massa musik. ^^

 


Smakprov finns här!

 

Slängde ihop en påse med handduk och badkläder och sen hoppade vi i sjön en stund. Lite kallt i början innan en hade hunnit vänja sig men sen var det fint som snus! Har vart så varmt och äckligt i två dagar nu och jag mitt smartskaft har hunnit bränna vänster sida av kroppen typ. Knallröd tomat.

Sen var vi ner på byn igen och handlade på oss lite fikabröd då pappa Stålberg dök upp med dam och fikade en stund.

 

Nånstans innan där var vi till glasmästarn och köpte metspö samt mask och så åkte vi en sväng för att försöka meta men höll inte ut så länge utan packade ihop igen och åkte hem.

Alternativt att det blir en sväng senare ikväll när det inte är lika varmt ute.

 

Nu har vi gjort kycklingsallad och tryckt i oss samt att L har åkt till Östanvik en sväng igen medan jag och djuren stannar hemma och chillar lite.

Alla gnagarna har vart ute hela dagen och vi plockade nyss in grisarna för att spara på gräset som är i hagen. De är ju nämligen eatingmachines och fattar inte att de inte behöver äta precis hela tiden. Skulle inte bli förvånad om de gått upp 1 kg var idag. :P

Jessie och tillslut också anlänt!

 

 

Hagen har delats av och kaninerna fått varsitt fack att vara i. Funkar inte att ha dem ihop då de t.o.m boxas och morrar åt varandra genom nätet.

Det är okej. På nåt vis har de ju ändå sällskap av varandra. ^^

 

Igår kväll delade vi på en Asti och nåt rosévin och pratade, pratade, pratade som vi alltid gör! Det är så värt!

Och vi har så roligt! Det är så lätt att vara ärlig med någon som är helt ärlig tillbaka. Det är ett sådant utbyte på nåt sätt. Det är så enkelt att säga precis det en vill utan att vara rädd för att bli dömd. Vi är så lika på så många delar och samtidigt rätt olika på andra. Vi har lite samma själ tror jag.

 

Ikväll blir det lugnt, lite mens-godis och en massa film. Förhoppningsvis Brave, Bridget Jones och P.S I love you. Den här tiden på månaden när känslorna sitter på utsidan är det skönt att få släppa ut dem till en riktig grin-film.

 

Todeloo.!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards