Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Näthat mot kvinnor.

Av Pernilla - 6 februari 2013 21:32


Såg alldeles nyss Uppdrag Granskning på kanal 1 där de tog upp kvinnohatet som fullständigt svämmar över på internet i allt från bloggar till olika hemsidor (facebook, olika forum och sånt) där vem som helst kan lämna kommentarer.

Det rör sig om dödshot, hot om att bli våldtagen och andra kränkningar mot kvinnorna. Det finns personer som lägger ut adresser till dessa kvinnor som har en egen åsikt och som vågar yttra dem, för att skrämmas. Polisen gör tydligen inte så mycket och allting känns bara så jävla slappt.

Det är ingen som reagerar, ingen som vill ta ansvar.

 

De intervjuade en av killarna som skrivit något väldigt kränkande till Julia som ifrågasatte HM som tryckt ansiktet av Tupac på en tröja. Hon undrade hur ett företag som HM kunde trycka ansiktet på en man som suttit i fängelse för att ha begått ett sexuellt övergrepp på en kvinna och undrade samtidigt hur de trodde att den kvinnan skulle känna det när hon möttes av den här tröjan som glorifierar honom.

 

"Hon får ju tänka på vad hon skriver..."


Sa den här killen de intervjuade, som själv hade skrivit väldigt kränkande om Julia....!?

Saaay whaaaat? O.o

Julia ska tänka på vad hon skriver när hon ifrågasätter företaget HM?, hon har alltså inte skrivit något om Tupac som person utom att påpeka att han är dömd för att ha begått ett sexuellt övergrepp. Och den här killen tycker att Julia ska tänka innan hon skriver. Han kanske ska ta sitt eget råd ist?

Alla som skrivit kränkande eller hotfullt skyller på varandra "Det var ju inte bara jag som skrev" "Det är ju bara facebook, det är bara text" "Jag menade det ju inte på riktigt" Vad är det för fel på folk undrar jag?  

Jag tappar verkligen hoppet om framtiden när jag ser det här.. Vad är det som ska till?

 

Varför, varför, varför?

 

Och samtidigt blir jag så glad i hjärtat av att de här kvinnorna inte ger upp och fortsätter sitt viktiga arbete! Att de inte låter sig skrämmas av dessa vidriga "människor".

Usch!

 http://www.svt.se/ug/hotades-att-stenas-och-valdtas

Titta och förfäras!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards