Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Jag behöver inte godis, jag vill inte ha godis.

Av Pernilla - 10 september 2012 22:29


Det är mitt nya mantra. Och det har funkat förvånansvärt bra om jag får säga det själv!

Det är några veckor sedan jag åt godis sist och tanken är att jag inte ska göra det mer heller.. iaf inte på ett bra tag.

Och idag är det lite knas i kroppen tror jag, den verkar vara förvirrad på nåt sätt så jag fick ett sådant otroligt sug efter en massa socker och kladd att jag först tänkte att åååh ja jag måste köpa en påse lösgodis, vad gör väl det om jag unnar mig det idag? Jag kommer ju fortfarande vara lika tjock i morgon och så fortsatte tankarna tills pappa och fia kom och vi åkte ner på Näcken. Väl där så började jag stoppa i lite grejer i korgen och när vi närmare oss kassan (GODISET!!) så ställde jag mig en stund och tittade på alla olika sorter som trängdes i sina små genomskinliga lådor och så bara slog tanken mig. "Nej! Jag behöver inte godis, jag vill inte ha godis!" och helst plötsligt bara försvann suget, som om det bara rann av kroppen. Mantrat funkar! Det är bara att nöta och tjata det tyst i huvudet några gånger om dagen och det hakar sig fast i det undermedvetna. Det funkar! :D Jaaaa!

Jag blev så jäkla nöjd med mig själv att jag istället köpte en påse hallon och lite grädde att mumsa på. Mycket bättre än godis!

Lite stolt blev jag ändå över mig själv.. godis och framför allt choklad är lite av min akilleshäl.

 

^____^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards