Alla inlägg under augusti 2012

Av Pernilla - 23 augusti 2012 18:43


Fy attan vad skönt!

Idag har jag inte gjort annat än att ligga på soffan och glott på True blood.

Eller jo. Jag städade det äckliga badrummet här så att jag skulle våga kliva in i duschen och bli ren vilket nog skulle ha varit en omöjlighet utan städningen. Jag blev lite orolig att anticimex skulle få lov att komma hit då jag först trodde att hårtesten (stor som en grapefrukt ungefär) som satt fast i golvbrunnen under badkaret var en exotisk spindel av något slag som rymt från ett terrarie någonstans i närheten. (nej okej det trodde jag inte på riktigt men hade det gått typ  veckor till så att den hade fått växt lite mer så hade jag nog trott det på riktigt)


Provade att starta upp Sims för en stund sedan och blev inte direkt förvånad när datorhelvetet blåskärmade. Inget sims för mig och snart ingen mer dator för B då jag planerar att kasta ut den genom fönstret på bakgården.

Nu sitter jag och väntar på att han ska komma hem så att vi kan göra lite hemmagjord pizza och sprätta en bärs. (jösses hur lät det där!?) whatever.


Smell ya later!

Av Pernilla - 21 augusti 2012 00:37


Nu har B varit hos mig i ett flertal dagar och han är en riktig lchf-nazist. Så fort jag tittar åt något gott så får jag onda ögat på mig och det är därför jag är så otroligt glad när jag skriver detta. I två dagar nu har han velat ha glasswienerbröd men det har inte funnits nere på affären så då har jag fått köpa annat kladd han kunnat stoppa i sig. Han har stoppat i sig så mycket onyttigt att jag nästan blir äcklad av det, eller avskräckt kanske är ett bättre ord.

Hur som helst så kanske det är nyttigt för mig att han stoppar i sig? ;P

 

Jobbet har gått bra det senaste dagarna och jag ser verkligen fram emot min lediga dag i morgon. Det finns så mycket som jag inte riktigt haft ork eller lust med dagarna jag jobbat.

Har haft samma tvätt hängande ute de senaste 4-5 dagarna och det har nog regnet 3 ggr under tiden.. -_-'

Ibland blir man väldigt trött på allting.

 

Kvällen till ära har vi iaf ätit kräftor, mjuka pepparkakor med olika goda ostar och lite glass med chokladsås. Njutigt oförskämt mycket!

I morgon på lediga dagen blire finmiddag, lammstek.

Har haft samma klump liggande i frysen ett bra tag nu och kände att det blev dags för något lite mer komplicerat än köttfärsbiffar o dyl.

 

Tittat på dålig film har vi också gjort, Cabin in the woods eller nåt sånt.. skit.

 

Planerar långweekend i Mora tillsammans med B och grisarna också, har redan fixat både skjuts och hämtning (förhoppningsvis) så det känns fint.

ska inte göra ett förbannade dugg! Bara ligga på soffan och läsa en massa, alternativt lira lite Sims och titta på någon jysst film. Ska njuta av vartenda ögonblick och verkligen njuta för sen blir det monster-vecka igen. Vilket jag är mycket tacksam för.

 

Nu blir det dock sova för i morgon står en massa på chemat!

 

Hejsvej!

Av Pernilla - 17 augusti 2012 00:23


Jag vet att jag har blivit skitdålig på att blogga.. Men det händer inte sådär jättemycket spännande på någon front just nu så ni får ha lite tålamod tills jag kommer på något roligt.

Jag känner mig inte heller så väldigt inspirerad då min tid inte räcker till till alla vardagliga saker ens..

på min lediga tid sitter jag mest framflör tv-spelet, djupt försjunken i Skyrims värld. Och där trivs jag rätt bra nu för tillfället.

På något vis blir jag lite inspirerad där och vill gärna skriva men det har jag varken ro eller tid till heller.

Jag behöver semester.!

Jag vill f.ö åka och shoppa också någonstans.. kanske borde dra med mig någon till Falun/Borlänge eller nåt annat roligt ställe.. jag vill sätta lite sprätt på pengar tror jag. Kanske rentav behöver det för att liva upp lite.


Nästa vecka kommer bli ganska soft, då jobbar jag turligt nog bara 2 dagar av 7. (jag ska väl inte säga "turligt" eg då jag säkerligen kommer behöva varenda krona jag kan komma över nu i vinter då det nog kommer bli mycket mycket långsammare på jobbfronten men jaja vad är väl en bal på slottet?)

Planerar att åka till Mora och min fina B då och ta med mig grisarna. (om han lyckas få fatt i någon balja eller liknande som de kan ha som semesterboende)

Ååå jag vill så mycket och tiden är så knapp!


Varför finns det ingen paus-knapp någonstans som stannar tiden så att man hinner stanna upp själv och njuta av allting? Varför måste det rusa på så väldigt? Jag hinner inte riktigt med.

 

Nu är jag mest trött och svamlar.. ska läsa några sidor innan jag sluter de blå för natten.

 

Smell ya later!

Av Pernilla - 14 augusti 2012 02:13


Klockan är alldeles för mkt och just nu önskar jag bara att dygnet hade mer än de futtiga 24 timmarna vi fått nöja oss med.

Hur ska man hinna någonting alls på den korta stunden?


Hunnit en hel del har jag ändå gjort.. tillsammans med Linda har jag varit ner på Näcken med en massa pant, vidare till sopstationen där vi slängde burkar och sån skit, hem igen där vi demolerade hagen som nu är ihoprullad i sopsäckar i väntan på att förhoppningsvis sättas ihop igen sommaren 2013, det blev brunch bestående av varma mackor och sedan tog vi sopsäckarna fulla av nerpissat spån och nerskitat hö och komposterade det.


Sommaren är verkligen över nu..


 


Och även om det känns att sommaren är över och att jag inte hunnit göra allt det jag planerat så är det så obeskrivligt skönt att det är höst nu! Snart vinter! Jag behöver lite kyla och mörker nu..

Det ska bli så fint att få lysa upp vardagen med levande ljus..

 

Jag har dessutom kommit på att jag vill börja rida.

Ja alltså när jag lyckats gå ner minst 20 kg då.. vill ju inte att den stackars kusen ska gå hädan pga mig.

 

Som sagt är klockan alldeles för mkt och jag har lyckats vrida liiite för mkt på dygnet så nu ser jag ingen annan utväg än att försöka sova..

 

Är nog mest bitter över att Linda, min inneboende kusin flyttat på riktigt nu..

Inte ok!

 

Av Pernilla - 11 augusti 2012 00:17


Jag längtar och längtar, efter en massa milstolpar.


Idag har jag jobbat.. det skulle jag nog eg inte ha gjort då jag inte är helt återställd än och emellanåt blev jag alldeles kallsvettig. Jag känner mig frisk på insidan men kroppen håller nog inte riktigt med.

I morgon är jag ledig en dag och sedan jobbar jag söndagen igen. I morgon ska jag ta sovmorgon utan att känna mig det minsta skyldig.

Dagen ska ägnas åt att poppa musik på högtalarna Linda så snällt lämnat och göra en massa köttfärsbiffar som jag ska äta i ett par dagar.


De senaste dagarna har jag och Linda tittat på Danielle Steele- filmer.. (böcker som gjorts till film).

Vilket resulterat i 1 miljon hjärnblödningar. Det är inte bara totalt orealistiskt och fånigt, det är irriterande också.

Jag har velat high fiva mig själv i ansiktet ett flertal gånger, minst 5 ggr/film. Det jag stör mig mest på (förutom att det är så hemskt orealistiskt) är att allting är på männens villkor. Kvinnorna är svaga (oftast, tror jag sett 2 filmer hittills av 12 där det finns någorlunda fria och självständiga kvinnor), de har ingen egen vilja och kan inte bestämma över sig själva. Allt som oftast ber de om ursäkt för att de finns, i princip. Allting är deras fel trots att det är männen som beter sig som svin och jag blir bara så himla trött.


Det kom ett bokpaket till mig här förut en dag och jag ser fram emot att få ge mig i kast med den!


Tror jag ska läsa lite nu och sen försöka sova.

 Hejsvej!


Av Pernilla - 6 augusti 2012 18:24


Jag har blivit sjuk. Århundradets förkylning har drabbat mig och jag är totalknockad.

Min föda består i stort av Alvedon och honungsvatten medan jag tillbringar min tid lika mellan sängen och soffan där jag tittar på film och grinar, blandat med att hosta upp lungorna och ha lock för öronen. Emellanåt får jag i mig lite glass också.. mest för halsens skull.


Det finns inte så mkt att säga just nu.

Jag orkar ingenting.

Skulle ha jobbat både i morgon och på onsdag men jag har sjukanmält mig för att förhoppningsvis kunna bli bättre fram till på fredagen då jag hoppas kunna jobba igen.

Den som lever får se.

 

Min älskling har lämnat mig igen och jag tycker han kan vara min personliga- assistent nu ist. I need him!

Av Pernilla - 2 augusti 2012 22:12


Ska jag ställa mig och steka hamburgare eller ska jag fortsätta att äta lite mörkchoklad?

Tror att jag kanske kan vara lite hungrig.. eller nej inte hungrig men sugen.

Nej jag skiter i det.

 

Av Pernilla - 1 augusti 2012 23:27


Jag har jobbat en ynka liten dag och känner redan att de resterande 4 kommer bli kämpiga.. inte en jättebra start kanske. ;P

Nu vill jag ju helst av allt bara ligga hemma och läsa hela dagarna! Såg på chemat för nästa vecka att jag bara jobbar 3 dagar så det ska jag ta fasta på! Lääääsa! ^^


Jag känner mig så tråkig. Så grå.

Det känns nästan lite som att jag skulle villa hoppa på ett plan (jag är flygrädd!!) och åka till ett varmare land. Strosa på vita stränder med turkost vatten, sitta på någon mysig liten bar och smutta på goda drinkar, äta god mat och upptäcka världen lite. Fast jag är ju inte en sån.. eller?

Jag har varit utomlands en gång tidigare (nej jag tänker inte räkna Finland som utomlands) när jag och två tjejkompisar åkte till Egypten. Och det var deffinitivt inte min grej!

Alla var så "på" där.. jag vill inte åka till ett ställe där invånarna drar och sliter i en för att få in en på deras små butiker. Jag vill vara ifred.

Jag vill åka utomlands för att ta det lugnt och upptäcka nya saker, inte sitta på en bar 7 dagar på 1 vecka och supa. Det kan jag lika gärna göra hemma isf. Jag vill se saker, uppleva saker, njuta!

När tänker någon begåvad hjärna uppfinna teleportering så att jag kan börja resa? Flyg är inte min grej. Luftgropar är inte min grej. Att störta är inte min grej. Usch för att flyga!

 

Nu ska jag läsa lite innan det är dags att sluta de blå.

Natti natt!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards