Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

smutsen är väck.

Av Pernilla - 14 juli 2012 20:10


Idag har större delen av dagen gått åt till att städa hemmet..

Nästintill allt har fått sig en rejäl omgång, t.o.m tvättmaskinen har skrubbats ren.

Marsvinen har vart ute och kutat runt på golvet men jag märkte att jag nog får införskaffa en liten "hage" åt dem för när det är dags att gå in i lådan igen så är de puts väck.. (antingen bakom säckarna med fågelmat eller under fågelburen) och då är det ju inte så enkelt att fånga in dem igen. ;P

Tror att de blir mer och mer tama för varje dag som går. De blir ju inte gärna infångade men har man dem ute och sitter tillsammans med dem antingen i soffan eller på golvet så kommer de gärna fram och nosar på en, försök gnager lite på ett finger och i soffan trycker de sig nära när de blir rädda för något. Och jag väljer att tro att när de sitter som små ekorrar med ryggen mot en bara några cm ifrån och mumsar på gräs så är de inte särskilt rädda längre? Eller?


I övrigt har dagen vart väldigt lugn och jag har inte gjort så mkt annat än att ligga på soffan en stund med "Rapture" och läst eller tittat lite på tv. Gick ett program på kunskapskanalen om jag inte minns helt fel som handlade om kvinnors sexlust. Det kändes så fint på något sätta att kvinnor uppmot 50 och 70 fortfarande hade aptit på sex. För är det inte lite så att när man passerat 50 så "ska" man inte vilja ha eller vara sugen på sex längre? Hur många gamla människor som du känner pratar om sex tex? Det var så upplyftande på nåt vis att se dessa kvinnor. Flera av dem var 60+ och singlar, ville inte ha fasta förhållanden utan gjorde det enkelt för sig och hade älskare. De var inte intresserade av något förhållande, bara sex. Och för att vara helt ärlig är väl det ett beteende man generellt förväntar sig av en man? Nej det var bara så jäkla bra och inspirerande! Att inte låta sig bli låst vid de traditionella kvinnliga rollerna som går ut på att serva en man, laga hans mat, uppfostra hans barn, ta hand om hans hem. För det pratade också de flesta av dessa kvinnor om, hela deras gifta liv hade gått ut på att ta hand om mannen, att inte ha egna önskningar och mål, för det var vad som förväntades av kvinnorna och vad som fortfarande förväntas av kvinnor idag.

En av kvinnorna var homosexuell och hade således en kvinnlig älskarinna som hon träffade varannan/var tredje vecka i ett par dagar och när de träffades på tågstationen och man fick bevittna känslorna de hade för varandra och som de visade för världen utan att bry sig. Det var fantastiskt att se! Och att de var "äldre" gjorde det bara mer underbart!


Nu ska jag inte göra så mkt mer än att kika lite på tv och vänta på att Emma ska dyka upp.


Hejhopp!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards