Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Bokmal.

Av Pernilla - 5 juni 2012 00:08


Hur många dagar är det sedan mitt bokpaket kom? Lördag om jag inte minns helt fel (3 dagar!?) och jag har redan läst ut två böcker och är inne på en tredje. (andra delen i The hunger games) Jag läser vartenda lediga ögonblick, på varenda sekund då jag inte jobbar, till långt in på nätterna och långt fram på småtimmarna. Läsa är min grej. Jag bara älskar att trilla in i fantasivärldar och stänga dörren till den verkliga ett par timmar. Kan ju bero på att jag är en drömmare. Jag är en sån som kan sitta och fantisera och filosofera hur länge som helst. Kanske därför jag också gärna skriver och hittar på eget?

Anyways. Det var nästan omöjligt att lägga ifrån sig The hunger games första bok och jag låg och läste till efter kl 02.00 igårnatt. Kunde/ville inte lägga ner den och sova. Det var alldeles för spännande och jag måste påpeka att jag inte är ett dugg besviken än. Riktigt bra!


I morgon är jag ledig och det ser jag verkligen fram emot. Krypa ner i soffan under en filt och bara läsa bort hela dagen. Miiih! ^^

Städade hos fåglarna när jag kom hem strax innan 20.00 ikväll och när jag tog bort den lilla ägghögen under en av ormbunkarna var de små olivgröna äggen alldeles varma och gosiga. Tror att någon av hönorna har försökt ruva dem lite!

Men sen jag kom hem har ingen av dem verkar intresserade av att ligga något på dem så vi får väl se hur det där ska gå. Hade ju vart kul att låta dem få kycklingar iaf en gång.
Men nu tror jag minsann att det är dags att läsa en stund till tills ögonen trillar ihop!

Godnatt!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards