Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Arbetslös.

Av Pernilla - 12 februari 2012 09:01


Blev som det ser ut utan jobb både lördag och idag, antar att L var frisk nog att jobba igen. Bummer. ;P

Jobbar inte förrän på ons igen och jobbar då ända till måndagen därpå. YES! Fick en extra dag där då en kollega ska vara ledig. ^^


Igår vad mamma på besök och jag hamnade genast i arbete.. Hon var smart och tyckte att jag skulle försöka skjuta ner fästena till gardinstängerna i de gamla fästena som redan satt på väggen för de hade hål och det gick. De sitter riktigt stadigt t.o.m Då slipper jag borra nya hål på de gamla hålen.. utom i ett fönster i vardagsrummet där det inte satt några fästen kvar, där får jag lov att skruva. Men det är faktiskt ganska otroligt vad mycket hemtrevligare det blir med gardiner i fönstren! Man känner sig mer hemma.

Måste dock köpa nya gardiner till köket för nu sitter mina egentliga sovrums-gardiner där. :P Men det ser inte så konstigt ut antar jag..


Annars diskade jag bara, tvättade och städade hos både mig och vaktlarna. Dagarna går fort fast att man inte har någon tv som tar upp tid.. Har egentligen inte saknat någon tv heller om jag ska vara helt ärlig, jag har haft saker att göra ändå.. Men det skulle ju vara trevligt att kunna klämma ner sig i en soffa och slötitta på en film nångång ibland.

Läste en massa också, läsa is the shit!


Jag tycker f.ö inte om internetet jag har på telefonen heller.. ibland går det över till 3G och då funkar det inte så bra på datorn. Skit.


Idag är solen framme så då är det riktiga kallgrader ute och jag som hade tänkt gå bort till T och låna hunden. Pratade med honom på Näcken sist jag jobbade och frågade om jag fick låna den nån gång ibland sådär och det fick jag så gärna. "Du får hålla i han hårt för han drar utav bara fan!" haha .

Det ska vi nog få bukt med. ^^


Senare kommer B och svärmor på visit, B stannar nån dag och myser lite.

Får se vad dagen har att bjuda på i övrigt.


hejsvej



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards