Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Donat.

Av Pernilla - 27 september 2011 20:29


Ojoj vad en har legat i idag. :P

Gick upp typ 10.30 och satte mig framför ps3an en stund för att försöka komma vidare i Fallout 3 som är ett mycket frustrerande spel. Vapnen är värdo (så långt jag kommit iaf), ammunitionen tar slut på tre sekunder och eldmyrorna är ju inte riktigt kloka. -_-' 

Efter det gick jag till köket för att diska upp en del av högen som belammrade köksbänken och när jag diskat ungefär hälften gick jag till sängen där B låg och snarkade efter nattjobb och klappade lite på honom. Han brukar egentligen inte sova alls när han kommit hem från nattjobb men han kröp ner nån timme på morgonen när jag fortfarande sov. Han vaknade och vi gick upp och åt frukost. 

Tittade klart på Iron man och såg även tvåan medan vi åt dagens middag som blev ett ihopplock av en massa saker. 

Först körde vi in kycklinglår i ugnen och när de blev färdiga rensade jag dem medan han kokade pasta och stekte trattisar. Sedan i med den rensade kycklingen och några dl av spadet som blev kvar i ugnsformen efter kycklingen, i med en hackad röd spetspaprika, lite kryddor, mellangrädde och cremefraiche. Blev faktiskt riktigt gott!

Jag har alltid varit lite av en fegis när det gäller att komponera ihop maträtter från scratch men det här blev riktigt bra. 


Sen började jag känna mig lite stressad över att behöva åka till Furudal i morgon (har nog lite med min separationsångest att göra) så jag fick lov att dra igång ett projekt för att hålla händerna och huvudet okuperat. Städade ur stooora akvariet som vaktlarna och finkarna bodde i förut som nu fungerat som "bord" till fågelburen och flyttade över höet från fågelburen ner i karet. (oj vad krångligt det där lät i mina öron :P)

Flyttade sedan över all inredning och fångade in finkarna och satte över dem i en transporbur medan jag flyttade över vaktlarna till karet. Tog isär stora buren och hängde in finkarnas gungor innan finkarna själva fick hoppa in. Gjorde ren bottenlådan lite och bar sedan ner skiten i källaren. 


 

Mycket nöjd om jag får säga det själv. :D

Därefter packade jag väskan och nu sitter jag här glad och nöjd. Ser inte direkt fram emot att lämna alla mina grisar här men det är ju alltid bra med jobb. Särskilt som jag inte vet hur länge dethär kommer att vara... kanske inte länge alls är jag rädd. 

Men men life must go on. 


See ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards