Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Pernilla - 26 mars 2015 18:03


Fullkornspasta har vart lite av en skräck för mig. Likaså fullkornsris, det är ännu värre!

Det spelar ingen roll hur länge en kokar fullkornsris för när det är "färdigt" så är det fortfarande hårt och jag inbillar mig att det liksom krasar mellan tänderna. Huga!

Men eftersom att jag som diabetiker har blivit rådd att inte äta snabba kolhydrater så hamnade ett paket fullkornsspagetti i kundvagnen vid vår senaste tvåveckorshandling och idag var det dags att använda den.

Det var ju helt okej, lite som jag minns det faktiskt. Men jag har förut upplevt det som om annan fullkornspasta (typ skruvar och liknande) inte heller blir riktigt mjukt när det har kokat i den rekommenderade tiden. Men spagettin var bra! Jag är lättad på nåt vis och det kommer inte kännas tråkigt eller jobbigt att fortsätta med det. Jag är ju en pastaälskare av rang så jag har gruvat mig lite inför att bara äta fullkorn från och med nu.

Nästa kanske vore att ge sig i kast med att prova riset igen också.. läste om något som heter svartris, är det någon som har provat det och kan tala om hur det är att äta? Om det fortfarande är stenhårt även efter kokning?

 

Idag har vi tagit en sväng ner till Rättvik för att jag skulle få hämta ut min nya diabetesmedicin som jag ska ta som komplettering till den första jag har. Blev så otroligt dålig i magen av den första när jag åt två sådana piller om dagen att jag istället fick dra ner och bara ta en istället. Så nu ska jag alltså ta en av vardera. Hoppas att det ska funka bättre iaf och att jag får behålla maten jag stoppar i mig!

 

Efter apoteket blev det ett snabbstopp på systemet där jag köpte några flaskor cider i olika smaker som jag inte provat förut. Ska på tjejkväll på lördagen och tänkte att det kunde vara bra att ta med sig något att dricka då.

Ska bli trevligt! Har hört att det blir någon form av mat, dryck och en massa babbel och kul. Ser fram emot det!

Känns bra att inte vara en ensamvarg precis hela tiden och faktiskt komma bort lite och träffa folk!  

 

Ikväll flyger jag solo då min kära alldeles nyss dragit iväg på nattjobb, har plockat fram lite räkor ur frysen som jag tänkte kalasa lite på senare ikväll. Inte krav denna gången men det får gå ändå.

Tro om jag ska dra igång lite serie nu och inta liggläge på soffan. Har vart otroligt trött idag med en segdragen huvudvärk på det från att jag slog upp ögonen i morse.

Vet inte vad problemet är men vanliga värktabletter som Alvedon och Ipren funkar inte lika bra på mig längre. Funkar dåligt mot huvudvärk och inte alls på mensvärk. Men jaja, vad är väl en bal på slottet?

 

TJosan!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards