Alla inlägg den 8 juli 2016

Av Pernilla - 8 juli 2016 12:56


Ojoj. Det känns som om jag kommer behöve semester efter semestern.. Känns inte som om vi hinner med så mycket annat än en massa slit.

Vi har skrapat färdigt tapeten så den är borta (tog bara 100 år ca), lillebror kom förbi en dag och sågade ner resten av buskarna som jag ville ha bort pga halvdöda och fula, vi rev upp och kastade ut golvet från gillestugan som var alldeles knöligt och buckligt pga att varken frigoliten eller laminaten släppte igenom någon fukt från källargolvet (hur tänker en när en lägger sånt på ett betonggolv som måste få släppa igenom fukt?), vi har åkt flera vändor fram och tillbaka till sorteringscentralen med fullastade släpvagnar med skräp, buskar och den trasiga diskmaskinen.


     


Vi har spacklat väggarna nere i gillestugan och börjat måla. Har målat igen och målat en tredje gång för att färgen ska se någorlunda jämn ut, det ser ju skapligt lustigt ut där det är spacklat och målat för det syns så bra jämfört med där det inte är spacklat och målat men jaja, det duger.

Vi har vart till Falun och Borlänge en sväng, Plantagen i Falun där jag hittade iaf 2 gröna växter jag bara måste ha och på Jula inhandlades en avfuktare som står nere i källaren och brummar dagarna i ända. .

I Borlänge blev det såklart Ikea där jag köpte en "köks-ö" (egentligen hette det "rullvagn" eller nåt sånt men en vanlig köks-ö skulle inte få plats i vårt minimalistiska kök.) samt en hylla som ska stå bredvid öppna spisen och agera vedförvaring.

 


Vi har åkt till Rättvik och hämtat hem ett skrivbort till "kontoret" och som jag har börjat att skrapa bort gammal färg på. Det tar lång tid och är extremt drygt. Men med tålamod och lite jäklaranamma ska det väl gå att få färdigt och sedan ska jag köpa mig lite grå färg har jag tänkt och måla om det.


   


Tomatplantorna har fått flytta in i kontoret så länge och de växer så det knakar! Tar det aldrig stopp? De kan ju inte bli hur långa som helst och jag vet inte om jag törs toppa dem.. Jag kan ju egentligen ingenting om odling, jag bara lådsas. HJÄLP!

(fönstren på bilden är nära på 150 cm höga!!)


 


Hittills har jag fått plocka 2 fästingar från en och samma katt.. jag förstår inte vad han ska ut i det höga gräset och göra! Hursom så har bonden kört ner och balat det mesta nu så det kanske blir bättre. Tycker att det är så hemskt äckligt med fästingar! Ugh!


 


Det är väl det mesta i stort.. Allt tar sådan tid och det räknar jag nog inte med. Nästa projekt är att försöka få bort trappen som leder ner i gillestugan så att vi kan måla klart väggen där. . B menar att vi ska beställa en ny, snyggare trappa och hiva ut den fula trätrappan som sitter här nu.. jag är benägen att hålla med. Är allergisk mot trä, trä, trä!

Och helst furu, bläsch!

Annars ska vi ringa och få hit ett lass matjord så att vi kan fylla igen det lilla "dike" som blev kvar efter grävningen av vattnet, på måndag ska vi till Mora tidigt på morgonen med min bil så att rutan äntligen kan bli bytt och den fula sprickan ett minne blott!


Idag blir det forhoppningsvis lite bakning och inte så mycket annat. .





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards