Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Drar ihop sig.

Av Pernilla - 3 november 2015 19:37


Ojoj nu känns det verkligen att det börjar dra ihop sig och snart är det dags att vara ledig 2 veckor från jobbet och börja med körkortet på allvar. Det känns inte direkt jobbigt nu heller, det känns mest som fjärilar i magen för jag tycker att det ska bli kul att köra bil med en "riktig" lärare och i den trafiken! Som det känns nu så skulle jag kunna börja på direkten!

Det kommer ju kanske ändras tills att det verkligen är dags då jag är en såndär som blir "panikskitnödig" när jag ska göra något spännande men just nu känns det bara kul!

 

I söndags var vi och hämtade hem lilla kanintjejen "Frigga" som hon ska heta och provade att sätta ihop henne med de två honorna som redan huserar här hemma. Till en början gick det bra och förhoppningen om att det skulle funka direkt från början grusades lite när "jagandet" övergick till att den lilla blev biten i ryggen och fick en rispa i ena örat. Jag hade läst och hört på forum där jag är medlem om att det skulle vara enkelt att sätta ihop vuxna med en unge eftersom att ungen inte direkt utgör något "hot" mot rangordningen i den befintliga flocken men så enkelt blev det alltså inte.

Så vi tar det lite sakta nu och den lilla har fått en egen liten hage där hon kan vara medans ingen är hemma och kan hålla koll på dem. Det ser så klart värre ut än vad det är för det värsta är över och nu återstår mest lite nyfiket snusande men eftersom att den lilla fortfarande är lite rädd för de två stora monstren så springer hon gärna iväg från dem när de vill snusa vilket resulterar i att de "jagar" henne och hon kan få sig en tjuvnyp i den långa pälsen. I skrivande stund rejsar hon runt i sin lilla hage så att tidningspappren yr. Den lilla struntbollen   

 

När jag kom hem från arbetet idag låg ett kuvert från Landstinget Dalarna i lådan och i fans ett litet brev från doktorn på Sjönvikt med en lista med en massa prover han vill jag ska fixa hos vc för att de sedan ska skickas vidare till kirurgen. Det är spännande nu! 

 

¨Så på torsdag är min första dag hos körskolan, på måndagen är min första körning och innan den körningen ska vi på ett möte i samma stad. SPÄNNANDE!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards