Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

På vift.

Av Pernilla - 15 oktober 2015 12:45


Uppe med tuppen trots ledighet och åkte med B till Arvet samtidigt som han skulle till jobbet och hoppade av hos M där jag hjälpte henne kasta på både hylla och bord på släpvagn innan vi hoppade in i bilen och satte kurs mot Rättvik för att svänga in på "Ta tillvara" där vi dumpade av allehanda saker innan vi for vidare mot Fricks och en liten fika.

 

 

Där blev det en bombmurkla innan vi fortsatte hemåt till Furudal igen och jag blev avsläppt hemma.

Har sedan jag kommit hem laddat tvättmaskinen och gjort några teoritester på datorn och funderar  nu på om jag ska kasta mig i sängen en stund och fortsätta läsa lite.

Beställde nämligen en laddning böcker här nyligen efter en lång tids "lästorka" och jag är inte en sån som brukar ha torka på den fronten då jag anser att läsa typ är meningen med mitt liv. Jag älskar att läsa!

Men det har jag iaf haft över sommaren men nu verkar det ha blivit fart på det igen och jag lyckades läsa ut den första boken på sammanlagt 6-7 timmar kanske uppdelat på två dagar då. 

Blir förmodligen att övningsköra lite med pappa här på eftermiddagen och så får jag se när B behagar dyka upp i kväll efter alla sina åtaganden! :D

 

 

Bilden är så fruktansvärt dålig då jag fick lov att zooma så mycket det vara gick för att ens kunna se de små fåglarna.

Är det någon som vet vilket sort detta är?

 
 
britta

britta

16 oktober 2015 06:01

Trodde först att det var unga Bofinkar men det stämmer nog inte med den gula näbben? Blev också nyfiken på vad de är för sort så tänker fortsätta "luska" på det när jag kommer hem. Måste åka på jobbet nu men skriv gärna om du kommer fram till vilken sort...eller art eller vad man säger ? :) Ha det bra!
britta

http://fixan.bloggproffs.se

Pernilla

16 oktober 2015 08:25

Det är sånnahär gånger jag önskar att jag hade en riktig fågelbok! En såndär riktigt gammal som farmor hade.. :P

 
britta

britta

17 oktober 2015 09:45

Hittade en fågel som heter Bergfink som verkar stämma bra med ditt foto. :)
Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Pernilla

17 oktober 2015 23:23

Åhå! Ska genast googla! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards