Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 8 september 2015 18:39


Blev preliminärt bokad att gå intensivkursen i början på November idag. Hoppas bara att jobbet tycker att det funkar också.. Har inte hört något tillbaka än iaf. Jag blir en aningens nervös över det här med körkort.. På ett bra sätt antar jag eftersom att jag vill ha det! Helst igår. Jag antar att det bara är det att jag är så nervös över att jag inte ska klara det. Men varför skulle jag inte göra det? Större blåbär än mig har ju fixat det så ..

Det gäller ju bara att plugga och nöta, köra bil så ofta jag kommer åt så att jag blir än mer säker på mig själv i trafiken. Bygga upp självförtroendet helt enkelt.

 

Nog om det. Idag har jag jobbat halvdag och för första gången fått vara med och beställa charkvaror. Inte så hemskt svårt med själva beställningen det är mer hur mycket av allt en ska ta hem som blir det kluriga. Räcker det med en låda? Borde jag ta flera ? Osv. Men det ska nog gå det också! Spännande är det iaf!

Det jag tycker ska bli mest roligt med charkbeställningarna är att jag ska introducera lite eko/krav- kött. Börja med något litet i liten mängd bara för att se vad folket tycker om det. Skulle det vara som så att ingen är intresserad av det (vilket jag har svårt att tro) så får jag väl beställa åt mig själv då. ^__^

Men lite eko ska det minsann få komma hem ibland! Det har jag bestämt, jag har förvisso inte delat de planerna med butikschefen men jaja. :P


 

 

 

 

Av Pernilla - 7 september 2015 21:26

Idag for vi till Mora för att besiktiga min bil. Självklart gick den inte igenom.. Jag kände på mig att det skulle vara något, inte för att den gått dåligt eller nåt för det har jag inte känt att den gjort. 

Men högra yttre styrleden var glapp och det var vad som gjorde att den inte gick igenom. Dessutom var ac'n inte riktigt bra, det var något med luftkvaliteten som inte var till belåtenhet samt några "elfel" som inte var permanenta dock. 

Blev lite less där ett tag.. Har precis köpt bilen och självklart går den inte genom besiktningen. Som tur är har jag en bilhändig svärfar som kan hjälpa till att byta styrleden, otroligt tacksam för det! 

 

Känner på mig att det kommer bli något krångel med att få ledigt för att ta körkortet också och misstänker att jag kommer få flytta fram det.. Har inte hört något så men det bara känns så. Lär ringa chefen i morgon. 

 

Ugh. 

Av Pernilla - 5 september 2015 12:19


Andra gången jag kör med nya bilen nu och det känns så bra! Inga problem alls!

Det var ju inte mycket till trafik men iaf, jag känner mig så bekväm bakom ratten ute på vägen. Det känns lovande, som om det här kommer kunna gå bra! Blir en tur i morgon också och kanske att vi åker mot Orsa då så att jag får köra lite i någon rondell och verkligen hamna i trafiken med flera människor och bilar. Det är nog vad jag behöver för att köra på landsväg är ju inte vidare svårt.

Utmaningarna måste trappas upp lite så att säga.

Och jag känner mig så pepp och glad på det här! Det kan gå!

 

Av Pernilla - 5 september 2015 12:12



Den här bilden är så jäkla ful egentligen men jag tyckte det var lustigt att kameran valde att fokusera på regnet!


     

Av Pernilla - 4 september 2015 23:14


Den här bloggen är min lilla plattform. Där jag kan dela med mig av mina tankar eller bara ordbajsa lite när jag behöver det, när det kliar i fingrarna av att få skriva lite. Just nu gör det det men jag är inte säker på om jag borde skriva om det jag vill skriva om.. Jag söker inga sympatier från någon men kanske finns det någon där ute som råkar trilla in på min blogg och har erfarenhet eller som har "råkat ut" för samma sak.. vad vet jag. Here it goes.

 

Panikångest. Eller panikångestattack kanske är mer rätt att skriva.

Idag ganska precis 30 minuter innan mitt skift för dagen började var det vad som hände.

Det började med yrsel där jag blev riktigt yr i huvudet. Vred jag huvudet för snabbt åt något håll blev det som en fördröjning i synen och ögonen kunde inte fokusera direkt vilket gav mig illamående.

Därefter skenade pulsen och hjärtat rusade med hårda, hårda slag inne i bröstet. Sen började jag skaka okontrollerat och i samma veva som det hände så började de riktiga "panikkänslorna", helt irrationella såklart eftersom att inget farligt höll på att hända alltmedan jag upplevde det som om jag inte fick i mig tillräckligt med luft och som att jag borde hyperventilera. Sen kom de "utomkroppsliga"- känslorna, att det inte var verkligt. Det är en sån konstig känsla att jag inte ens kan beskriva den bättre än så. Jag tror att en måste ha vart där och känt det för att kunna förstå hur det känns.

För det låter helt absurt även i mina öron och då har jag ändå haft dem. Magen gjorde uppror och jag blev otroligt dålig i den. "Attacken" höll nog inte på i mer än 15 minuter men efterdyningarna satt i i flera timmar och jag har vart helt tömd på energi sen dess.

Som tur är har jag sådana underbara kollegor och fick tag i en som med väldigt kort varsel kunde ta mitt pass idag. Jag var inte riktigt i stånd till att arbeta så att säga. .

 

Det är inte första gången det har hänt heller men jag kan nog bara räkna dem till 3 gånger bestämt.

Första gången var förra sommaren när jag blev sjuk och fick äta antibiotika och jag skulle sova ensam hemma med hög feber då B jobbade natt. Vaknade mitt i natten helt genomdränkt av svett med ett hjärta som nära på höll på att hoppa ur bröstkorgen på mig helt övertygad om att jag skulle dö.

Andra gången kan nog inte vara mer än en månad sedan, samma sak då, hjärtklappning, skakningar och panikkänslor.

 

Jag kan ju tänka mig att det denna gången beror på, som jag skrev i ett inlägg nyligen, att det händer en massa saker i mitt liv just nu . För som jag förstått det behöver det inte vara dåliga saker som utlöser panikångest utan även bra saker.

Och det har vart lite knepigt att hantera allting den senaste tiden så min gissning är att det är därför.

Nu känns det iaf bra och jag är bara trött.

 

Jag är iaf som jag också skrivit tidigare ensam hemma i helgen och idag har jag legat i sängen under täcket och betat av två klassiker. "Runaway bride" och "10 things I hate about you". Har haft fest i sängen med lite chips och osthjärtan samt mörk choklad . Alltså bara tagit det lugnt.

I morgon ska jag ut med pappa och övningsköra lite igen, det ska bli skoj. Jag vill köra så mycket jag bara kan nu så att jag känner mig trygg ute på vägarna i bilen. Har tänkt att jag också ska träna på att backa runt krön! Det kan ju bli spännande!

Men nu är det nog hög tid att sluta de blå och hoppas på en god natts sömn. Har vart lite dåligt med det också den senaste tiden..

 

 

Av Pernilla - 3 september 2015 21:31

Jag har en ledig helg att se fram emot.  Jag kommer dessutom bli helt ensam hemma då B jobbar natt hela helgen och sover i Mora. Det ska bli nice! 

Jag ska laga god mat och stoppa i mig något mumsigt snacks samt titta på en massa romantiska komedier heeeela helgen. Såklart också plugga vidare med teorin på datorn samt övningsköra med pappa. 😁

Av Pernilla - 1 september 2015 21:15

Det händer en hel del saker nu som min introverta hjärna inte riktigt fixar att ta hand om samtidigt. Det betyder att mina känslor åker berg och dalbana just nu och det hjälper definitivt inte att ha mens i samma veva. Hormonnivåerna ligger på topp så att säga. 


Hursomhelst. Det som händer är en massa saker samtidigt.. Jag har sedan i söndags blivit ägare till en Volvo S60, den mesta av min lediga tid går åt till att plugga körkortsteori och idag har jag vart ute tillsammans med pappa och övningskört. Det gick över förväntan måste jag säga och det är så skönt att köra en bil utan växelspak. Nu kan jag koncentrera mig på allt det som händer utanför bilen istället för att dela fokusen mellan växelspaken och omvärlden. Automatbil är verkligen framtiden! 


Det andra som händer är att jag kommer få ta mer ansvar på jobbet. Jag kommer få en "viktigare" roll. Det kommer hamna en massa saker på mina axlar och jag kommer få göra sånt som verkligen kommer utmana mig och min introverthet.. Vilket kommer vara bra för mig. Det är en utmaning jag behöver just pga det och som jag vill ha! Det är både spännande och lite skrämmande på samma gång. 


Det tredje är att jag idag har vart på besök hos diabetessköterskan igen där hon tog blodtryck, långtidssockret och mitt blodsocker. 

Blodtrycket låg bra, blodsockret låg på 6,5 vilket också var bra och det bästa av allt! Långtidssockret har gått från 98 till 79 och idag till 47! Jag kunde inte låta bli att sitta där och flina som ett fån resten av besöket. Det trodde jag inte! Hon hade innan gissat att det skulle ligga på 55-60 och sa själv att hon höll på att tappa hakan där inne på labb när resultatet kom fram. 

Det gör mig så glad! Det innebär nu att jag kommer vara godkänd för att få göra den förbaskade operationen som jag har väntat så länge på! Så i morgon ska jag höra av mig till Skönvikt och sedan till doktorn som då kommer att få skicka remissen igen. 


Och det som gör att det blir lite jobbigt för mig då och som får mig att vilja krypa ihop i en boll och stortjuta är att allting verkar ska hända på samma gång. 

Det gör mig lite orolig över vad de kommer säga på jobbet nu när jag är på väg in i allt det nya jag ska lära mig ska ta körkort och kanske få tid till op i sinom tid. Kan de vägra mig att göra något av det? Jag känner att jag ju har ett liv utanför jobbet också och jag hoppas att de förstår det. Det kan inte bara vara på deras villkor menar jag.. 


Men det är iaf vad som händer just nu. Alltihop på en och samma gång! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards