Alla inlägg den 27 september 2015

Av Pernilla - 27 september 2015 08:28


Ujuj. Jag fyller dagarna med arbete och därimellan hinner det hända en massa trevliga saker. 

När B åkte på "bortajobb" sov jag ensam i lägenheten en natt innan jag på torsdagen tog mitt pick och pack och for hem till mamma för att spendera några nätter där då hon också var helt ensam hemma.

Samma kväll där följde jag med en kollega till Rättvik och gick på bio, "Så och på jorden", som var en  ganska trevlig film. Den innehöll det allra mesta men det var dock en sak jag blev redigt besviken på. Att det inte blev någon revenge på den där skithögen Jonas. Det hade jag gärna sett!


Dagen därpå var det jobb på agendan igen och när jag slutade vid 19.30 tiden knatade jag vidare hem till ännu en kollega och mötte upp både henne och kollegan från bion för lite surströmming. Det var premiär gången för mig! Hade förväntat mig det äckligast möjliga med tanke på vad folk sagt om det men det där var väl ingenting! Det smakade som översaltad ansjovis med lite extra kryddning. Inget farligt alls och även om det inte var så gott att jag kommer längta efter att äta det igen så kommer jag inte heller tacka nej till nästa tillfälle! Det smakar ju inte som det luktar så att säga!


Nästa dag var det jobb igen och behöver jag ens säga att min introverta hjärna börjar bli lite utpumpad nu? Jag slutar återigen kl 19.30 och promenerar hem till mamma där jag fortfarande övernattar och tio minuter efter att jag anlänt ungefär så kommer B! Vi äter varma mackor tillsammans med mor och sedan packar vi ihop mina grejer och får hemåt!

Så inatt har jag sovit i min egen säng igen, den känslan!

Så skönt att vara hemma men jag är fortfarande redigt trött och ska också jobba även idag.

Men det är iaf en kortis idag så jag slutar redan vid 15 vilket ska bli himla skönt för det betyder också att jag är ledig i morgon! Får se om det blir en tripp till Mora med mor då.


Efter jobbet idag ser det också ut att bli utomsocknes aktiviteter.. mer om det en annan dag!


Skapa flashcards