Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Kärleksstigen.

Av Pernilla - 5 augusti 2015 20:53


Äntligen kom vi iväg på långpromenaden runt kärleksstigen, som jag hade sett fram emot så mycket!

 

 

Vi kom dit, lastade av hunden och ryggsäcken åkte på innan vi satte av! Direkt i morse åkte vi till Mora en sväng för att jag skulle kunna köpa nya skor då mina gamla gick i delar efter gårdagens långpromenad på 1 timme och 30 minuter.

Så med de nya skorna på började vi följa de små skyltarna som skulle hålla oss på rätta vägen.

 

Jag är så lycklig över att jag får bo här. Alla dessa skogar och vatten som trängs i Furudal med bergen i bakrunden. Helt underbart!

Älskar den lummiga grönskan som förgyller skogen nu också!

 

Stigen ser fin ut här men den blev smaaaal ju längre in vi kom.

 

   

Glad promenadentusiast!

(Han var egentligen kopplad men linan lyckades jag trolla bort i redigeringsprogrammet)

 

När vi kommit ungefär 1,2 km in i skogen började fötterna kännas ömma och onda med de nya skorna som nöp och klämde så jag blev tvungen att ta av dem och köra barfota tills det att vi kom ut vid golfbanan i Furudalsbruk några kilometer senare då de fick åka på igen. Det var rätt okej, blött men inte särskilt kallt. Det största problemet vi hade var alla flygfän som envisades med att bitas och surra runt huvudena på oss. Bromsarna är helt galna här nu! Myggen snäppet efter och jag undrar hur många jag lyckades klappa ihjäl uppe på huvudet medan vi gick..

 

 

När vi så kommit fram till golfbanan hade vi ingen aning om vart vi skulle fortsätta gå eftersom att det inte fanns en skylt någonstans som kunde visa oss vägen men vi bestämde oss iaf för att gå upp på vägen och sedan slog sig B ned på en bänk och drack lite vatten medan jag fotade.

 

På bilden ovan skymtar smedjan bakom studsmattan och sen "festlokalen" som jag just nu inte kommer ihåg namnet på snett ovanför..

 

 

Fast att han är ung så fick även han lov att ta igen sig lite mellan varven, misstänker att han inte fått gå så här mycket och långt på ett tag. ^___^

 

Skyltarna dök upp igen och efter att ha gått fel en gång så fortsatte vi efter vägen tills en liten skylt visade oss in i skogen igen. Vi fortsatte gå och kom till ännu en golfbana som vi följde alldeles i skogskanten innan vi fick gå över en bro och sedan fortsatte färden efter mycket trevliga grus eller sandvägar tills vi kom så pass långt att vi kunde höra trafiken från motorvägen alldeles vid Campingen och pizzerian. Tog järnvägen över järnvägsbron och gick samma stig som vi börjat på tillbaka till bilen.

 

 

Riktigt fin promenadvända! Hade hört att distansen skulle vara 7 km men appen i mobilen säger att vi gick 6,5 km. Promenaden varande i ungefär 2 timmar.

Riktigt fint och jag kan absolut tänka mig att gå den igen! Men väntar förmodligen tills det blivit höst då så att vi slipper alla myggor och annat oknytt som är i farten.

 

När vi kom hem så åkte den skitiga hunden i duschen och sedan fick han mumsa på ett oxöra då han varit så duktig.

 

Han är lite rolig den här hunden. Han är en Schäferhanne på ca 4 år med kulorna kvar (ugh!) som när han ser eller möter en annan hund blåser upp sig som en gladiator och är så jäääkla tuff. (reser ragg ofta och skäller gärna) När han idag låg på golvet någon meter ifrån kaninburen och en av kaninerna stampar i golvet reser han sig direkt, kommer bort till mig som sitter i soffan, klättrar upp i soffan över mig och sätter sig i mitt knä medan han sneglar bort mot kaninerna. Söker skydd och tröst. Från två små kaniner som inte skulle kunna göra honom någon skada öht och som dessutom är instängda i buren utan möjlighet att ta sig ur den.

Han har gjort samma sak flera gånger nu så fort det prasslar lite hos kaninerna. t.o.m nu när han låg i hallen långt bort från dem och en av dem stampade, då kom han in till oss i sovrummet och såg sådär skamsen ut som hundar kan göra. B blev tvungen att gå och stända dörren in till vardasrummet innan hunden kunde slappna av och lägga sig på mattan i hallen igen. ^_^ HUMOR! Stora, tuffa killen är rädd för två små pytte kaniner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards