Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Pernilla - 1 augusti 2015 23:23


Men nu så är det semester en vecka! Eller egentligen börjar den ju på måndag men jag är äntligen ledig en söndag så ledigheten börjar redan i morgon!

 

Vi tog en tur med bilen nu på kvällen, mycket för att jag kände att jag behövde "ut".  Se något annat helt enkelt om så bara för 1 timme. Det har ju inte vart annat än jobbet och de fyra väggarna här i lägenheten de senaste veckorna så nu var det dags.

Jag pratade glatt på om våra kommande långpromenader veckan som kommer vilket B nog egentligen inte är så hemskt nöjd med då han tycker att det är sååå tråkigt att gå.

Jag älskar det! Jag mår så bra av att promenera, det ger mig en möjlighet att rensa ur gammalt skit som jag spart i kroppen. Dessutom mår kroppen bra av att röra på sig och när en kommer hem från en riktigt skön promenad så känns det så himla "lätt" i kroppen på något vis. Det känns bra i både muskler och leder samt känslan av att en har gjort något nyttigt för sig själv så att en blir sådär nöjd.

Jag är nog en vandrare helt enkelt.

Jag fantiserar om att komma i så pass god form att jag kan delta i organiserade vandringar på många mil där det blir övernattning i lador och liknande! Jag vill fjällvandra också och jag önskar att jag hade någon i min vänskapskrets som var lika intresserad av det som mig.. eller har jag kanske det? Det skulle vara nice!

 

Så iaf på våran lilla biltur så åkte vi runt Näset och vidare "förbi" Furudalsbruk och ner mot Furudal och mätte sträckan bara på skoj då jag lite tidigare sagt att det kanske skulle kunna vara en bra långpromenad och mätaren stannade på 8,5 så det var nästan 1 mil. Och jag tänker att om vi packar med oss lite fika eller liknande så kan vi ju ta en liten paus på halva vägen om det skulle behövas. (mest för B´s skull såklart :P) Jag bara går går och går. ;)

Men vi får se, jag är på iaf!

Nu är det nog hög tid att sluta de blå i några timmar, jag har ju en ledig dag i morgon och ingen plan för hur jag ska tillbringa den. Precis som det ska vara!

Skapa flashcards