Alla inlägg under juli 2015

Av Pernilla - 6 juli 2015 07:06


Kaninorna har äntligen kommit hem igen!
Till en helt igenvuxen, grön hage på det, underbart!

 

Chibi


 

Tess


 

Humla på blomma.


Vissa dagar kan inspirationen till att fota vara som bortblåst och rätt som det är är det bara att gå ut på bakgården och smattra av några bilder trots att det "inte funnits något" att fotografera där några dagar tidigare.

Så kan det vara!


Idag gör jag "kväll" tidigt på jobbet, redan vid 16 faktiskt och i morgon har jag äntligen en dag ledigt! Känns som att det behövs just nu för jag är en aningens trött.


Förra veckan, närmare bestämt på fredagen hängde jag hemma hos morsan där vi glassade lite i solen, åt lunch på altanen, tog cyklarna och for upp mot skolan för att ta sandslänten ner till sjön för att ta oss ett dopp.

Därefter återvände vi hem till henne och så grillade vi lite! Mycket trevligt och det var en väldigt fin och varm dag!


Igår kväll när jag slutade jobba vid 21.30 så kom det både åska och rediga skurar från en grå himmel, så himla skönt efter de senaste dagarnas sol och värme! Äntligen svalka på natten igen så att det gick att sova! Plus att regnet såklart behövdes då det hunnit bli väldigt torrt.

 Men nu ska jag se om det finns någon frukost jag kan stoppa i mig innan det är dags att göra sig iordning och bege sig ner på bygden!


Hejsvej!



Av Pernilla - 1 juli 2015 08:18


Går den här sommaren ovanligt långsamt eller är det bara jag?

Jag vet inte riktigt..

Är det kanske för att min semester låg så pass tidigt?

Det har ju inte ens funnits tid eller väder än (för min del) att ta årets första dopp och då är det ändå den 1 Juli idag.

Och ändå längtar jag redan nu efter hösten och allt den för med sig.

Frost i gräset, kyla i luften, isskorpa på vattenpölarna, mörker, nakna träd och färgglada löv på marken. Hösten är utan tvekan min absoluta favorit årstid! När lugnet lägger sig igen och jag finner ron att krypa upp i soffan med den där boken som jag velat läsa så länge men inte haft tiden till.

När hela vardasrummet lyses upp av stearinljusens sken och jag får mysa in mig under en filt med lite tjockare strumpor på fötterna. Härligt!


In other news så for jag tillsammans med pappa till Orsa en sväng igår och hälsade på farmor en sväng, var alldeles för längesen nu!

Efter det åkte vi vidare hem till lillasyster där vi blev bjudna på tårta, hon fyller nämligen år i morgon men då jobbar jag och kan inte komma.

Idag står jobb på schemat igen, en riktigt lång dag blir det. Likaså i morgon innan jag tar fredagen ledig.

Skapa flashcards