Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Pernilla - 25 juli 2015 22:18


Idag var en såndär dag då en händelse höll på att göra hela dagen förstörd och det innan den nästan hade hunnit börja.

Jag började jobba kl 13.30 idag och hamnade i kassan direkt.

En stammis kommer fram och börjar plocka upp sina varor på bandet och medan hen gör det så börjar personen bakom plocka upp sina varor fastän kunden framför inte ens var i närheten av att vara färdig. Så kunden längst fram skjuter resolut tillbaka varorna som kund nr 2 börjat plocka upp och säger i vanlig samtalston att hen inte är färdig än, att hen inte hunnit plocka upp alla sina varor. Personen bakom är engelsktalande (Amerikan om jag ska gissa) så kund nr 1 upprepar det den just sagt och kund 2 nickar att han förstår. Kund 1 börjar plocka igen och bandet rullar på men kund 2 fortsätter ändå att plocka på sina varor och då vänder sig kund 1 om igen och skjuter tillbaka kund nr 2´s varor och säger i lite strängare röst att kund 2 får vänta varpå kund 2 pekar på mig och menar att det är mitt fel att bandet rullar. Jag försöker då förklara för kund 2 på engelska att bandet är mitt redskap och min hjälp när jag jobbar och kund 1 upprepar det jag sagt till kund 2 som blir förbannad. Alltså riktigt förbannad, inte bara lite upprörd utan förbaskad rent ut sagt. Inte den minsta förståelse eller självinsikt om hur han beter sig.

Kund 2 börjar riva åt sig sina varor igen och grälar för sig själv på engelska om kund 1 som i sin tur muttrar lite argt för sig själv. Jag hatar, verkligen hatar sådana här situatuoner. Allt mitt blod far upp i huvudet och jag blir alldeles skakig. Både på insidan och utsidan.

Jag och kund 1 gör färdigt och han går fortfarande på och skäller där bakom och säger att kund 1 borde lära sig att "bete sig som folk" i princip fast han använde svordommar också. Skojar han?! Vem är det som beter sig som en komplett idiot egentligen? Å ena sidan blir jag lite skraj och inser igen hur jäkla utsatt jag är i mitt jobb å andra sidan blir jag så förbannad och hade velat upplysa honom om vem av dem det var som betedde sig ociviliserat och som en idiot. Han var inte arg på mig men jag var mitt i det ändå och kände av den "hotfulla" stämningen. Nej fy fan för folk. Jag vet inte alls hur det funkar där borta i Amerika inne på affärer men nog lär de väl ha rullband där också som är automatiska?

30 minuter senare hade jag slutat skaka och resten av dagen flöt på som vanligt igen.

 

Och nu ligger jag på mage i sängen och funderar på om jag ska läsa några sidor innan det är dags att sova. Jobbar tidig dag i morgon vilket betyder att det blir tidig hemgång också. Ska bli riktigt skönt! Har jobbat dag 4 av 6 (på raken) idag och är redan så helvetiskt trött att jag knappt kan hålla mig vaken på rasten när jag sitter och läser i fikarummet.

B jobbar natt hela helgen så jag rår om mig själv vilket är skönt emellanåt.

Nu har det beryktade regnvädret dragit in och smattrar så rogivande mot plåttaket ute på altanen..

 

Jag säger nog god natt!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards