Alla inlägg den 28 april 2015

Av Pernilla - 28 april 2015 14:22


Ooh vad längesen jag skrev nu såg jag. :P
Idag är vi lediga båda två och har kört en massa skrot till sopstationen efter att vi några dagar tidigare rensade ut en del ur den överfulla boden. 

Det i sin tur betyder att alla banankartongerna med böcker och annat bös som stått uppradade efter en hel vägg i vardagsrummet har kommit ut och vips så blev vardagsrummet lite större och luftigare. 

Anledningen till att allt blev nerpackat från första början var ju för att vi trodde att vi nästan hade köpt ett hus och skulle flytta in i det innan jul. Men ja. Livet.

Det enda som stör mig nu är det fula jäkla arkadspelet som tar upp alldeles för mycket plats i denna lilla lägenhet. Tänk om den bara kunder försvinna, då skulle jag kunna köpa en bokhylla och ställa där istället. Så mycket trevligare det skulle vara. 


Nu sitter jag och funderar på om jag ska skicka iväg några av mina foton för att få dem uppblåsta till tavlor och/eller canvastavlor. Väggarna är ju helt tomma här och det skulle antagligen kännas lite mer "hemma" här om jag fick upp några sådana på väggarna.

Ska undersöka vad det kan kosta iaf.


Annars håller vi på och städar lite, Östlunds ska förhoppningsvis komma hit i morgon och fixa altandörren vars handtag har ramlat isär så att vi inte kan öppna den. Och nu på fina vårdagar vill en ju gärna ha tillgång till altanen inifrån.

Så varvar jag liten lite med att läsa också såklart. En kollega har lånat ut Diana Gabaldon serien till mig som tv-serien Outlander är baserad på. Älskart!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards