Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Pernilla - 29 mars 2015 14:00


Uppriktigt sagt vet jag inte när jag hade så trevligt sist som jag hade tillsammans med tjejerna igår kväll/natt.

Kvällen började med att jag och E anlände till Östanvik där jag ganska omgående blev upphånglad av Chihuahuan Hugo (det sötaste jag sett i princip) och som sedan resten av kvällen satt och pussade och tvättade mig på både händer och armar.

Badtunnan stod redan på uppvärmning och efter att ha hämtat in några korgar ved slog vi oss ner vid middagsbordet där förrätten redan var framdukad. 

En välkomstdrink serverades och jag hade aldrig tidigare ens smakat strawberry daiquiri men jösses så gott det var!

Vi pratade en stund och högg sedan in på förrätten som bestod av en prydlig skapelse gjord på vitt bröd, räkor, en ihoprullad laxbit, ishavssallad (?) med dekoration i form av dillkvist och citronskiva. Riktigt gott!

Vi pratade mer, skrattade och sedan blev det dags för varmrätten som var någon form av griskött, direkt från den egna gården och till var det potatisklyftor, sparris, rödlök i lotusblommaform och tre olika sortsers kalla såser! Otroligt gott! Köttet var så mört och saftigt och smakade heeelt fantastiskt!

Vi drack lite mer och fortsatte att prata och skratta. Kommer inte ens ihåg när jag skrattade så mycket sist!

Blev alldeles svettig och antagligen högröd i ansiktet av att skratta så mycket och det tog inte lång tid förrän käkmusklerna värkte av att vara konstant formade i ett leende.

Efterrätten instog kl 23.30 om jag inte minns fel och den bestod av en "chokladskål" som C och L hade skapat genom att doppa en ballong i choklad och sedan låtit stelna. I den serverades det vaniljglass, frysta hallon, riven vit choklad, någon form av sirap (hallon om jag minns rätt) som hade köpts på Saluhallen i Orsa, chokladsås och kålasås. Diabetikern i mig grinade och det sockerberoende monstret hurrade! Vi fortsatte prata och dricka och efter att ha dragit i mig en dubbelshot Jäger som får rakt upp i huvudet gick vi ut för att känna på vattnet i tunnan. Det var en aningens för hett så efter att ha fyllt på med lite kallvatten så hoppade vi i.

Jag är frälst! Måste inhandla en badtunna när vi har köpt hus! Så otroligt mysigt att bara sjunka ner i det varma vattnet. Känslan går nästan inte att beskriva!

 

Kl 01.45 kom chauffören och det blev dags för mig och E att åka hem. Tror att jag kom innanför dörren vid 02.45 och ramlade i sängen kort därefter. Kikade lite på en serie tills ögonlocken blev alldeles för tunga och somnade nog nästan direkt.

Blev inte så hemskt många timmars sömn och vid 9.30 var jag uppe igen.

Är rätt trött och tung i huvudet nu och väntar i skrivande stund på pizzan som gottar sig i ugnen.

Blir soffdag idag! 

 

Hade iaf otroligt trevligt igår! När en som jag är ensam ganska mycket, eller ja iaf inte träffar vänner så ofta är det värt så mycket med en sån här kväll! Jag kommer leva på den så länge! Innan vi åkte igår pratades det redan då om att göra om det snart! Och det vill jag väldigt gärna. ^___^ 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards