Alla inlägg under oktober 2014

Av Pernilla - 10 oktober 2014 00:01


Det är så spännande nu att jag snart smäller av!

Jag kan nästan skönja segerns sötma långt ut på tungspetsen! Tårna är precis och snuddar på mållinjen.

Måtte det nu bara gå hem! Vi har fått ett preliminärt datum då vi kan få börja flytta in, jag kan inte riktigt fatta det.. det har tidigare känts så långt borta och nu är vi nästan, nästan där.

Det enda som krävs nu är att de går med på vårt bud och det hoppas jag så innerligt! Jag är sååå över att bo i lägenhet!

Jag är så redo för ett eget hus där jag inte behöver oroa mig över att störa någon som bor vägg i vägg. Där det går att dra på musik utav bara fan mitt i natten om jag så skulle vilja, eller bara det att kunna köra en tvättmaskin sent på kvällen utan att behöva fundera på om det hörs in till grannen. En egen gård att skrota runt på och göra vad som faller mig in. Det är så underbart att jag inte riktigt får in det i huvudet! Det kan ju fortfarande skita sig men jag vill tro att det ska gå. Det måste gå!

 

Jag har en tjälknöl av älgstek i ugnen som är redo att tas ut i morgon vid klockan 10. I samma veva kommer förmodligen lillasyster S hem hit tillsammans med min kära B som jobbar natten inatt.

Kusin L är också på plats och tanken är att vi i morgon ska dra ner på byn och luncha på "restaurang" Pucken på hockeyborg tillsammans med mamman.

 

Är otroligt trött nu och det är hög tid att sova.

 

God natt   


Av Pernilla - 7 oktober 2014 12:04


Urk. Idag var jag uppe sådär tidigt igen.. B var uppe redan vid 06.35 och därefter kunde ju inte jag sova något mera.. 

Så när han åkte vid 7 rullade jag ur sängen för lite soffhäng med mina serier och frukost i form av gårdagens middag, sallad alá veggo (med pasta).

Efter ett avsnitt paltade jag på mig och gick ut till kaninerna som fick frukost och medans de åt fyllde jag på maten hos fåglarna och när kaninerna var färdiga städade jag ur deras hus och fyllde på med ny halm och en massa nytt hö.

I skrivande stund befinner de sig inne i huset fast att luckan är öppen.. antar att de blev nöjda. 

Det kan vara lite krångligt att städa hos dem för de ska gärna vara med och "hjälpa till". Vilket i stort betyder att de helst ska hoppa in och ut genom luckan om och om igen fast att jag är där med både spade och kratta och krafsar. Ibland ska de också stå i påsen med allt skräp.. -.-' eller så ska den lilla vita kaninen stå på mina fötter när jag städar. Det är inte lätt när det är svårt.

 

Därefter har jag återigen möblerat om i sovrummet :P Det är lite av min grej. 

Kikat på de två sista avsnitten av Witches of East End, satt igång en tvättmaskin som nu ska hängas samt att jag har diskat en skvätt. 

En väldigt avslappnad och skön dag i hemmets lugna vrå. Ska också försöka läsa ut The Fall om jag kan. Har tappat läsgnistan en aning.. har inte haft någon större läslust på några månader nu, vet inte varför heller. Antar att jag inte har haft ron att läsa.

 

Så ser dagen ut iaf!

 

Av Pernilla - 6 oktober 2014 21:44


Det har vart lite av en dagen D idag.

Efter en helvetesnatt (mest B´s fel eftersom att han snarkar som ett as efter nattjobb) med alldeles för lite och sammanhängande sömn vaknade jag som en nyponros (eller nej snarare en zombie) och hoppade in i duschen innan det vid 12 tiden bar iväg mot Mora för möte.

Dessförinnan stannade vi till och bytte bil med svärfar eftersom att den gamla skrothögen B har knackar och vrålar lite väl mycket när hastigheten ligger kring 80 km/tim. Känns inte riktigt säkert med andra ord.

Men möte var det ja! Det gick jättebra! "Det är inga konstigheter, det är bara att köra!" löd domen och glada i hågen gick vi tillbaka till bilen med ett lånelöfte i bakfickan. Wohooo!

Nu är det bara att köra precis som han sa! Känner mig mycket exalterad vid det här laget. ^_______^

Nästa steg blir att kontakta besiktningsman och sedan diskutera pris!

 

 

VI ÄR PÅ GÅNG!

Av Pernilla - 5 oktober 2014 22:12


Då var den jobbhelgen över. Har gått rätt snabbt och smidigt men jag har ändå vart otroligt trött vid dagarnas slut.

Kanske för att det har varit lite grått och dassigt ute?

Nu har jag två lediga dagar att se fram emot och morgondagen börjas med ett besök på en bank i Mora tillsammans med bästa B. Vi hoppas på lån!

Kan inte riktigt känna mig nervös heller eftersom att jag inte vet vad som väntar.. jag har ingen aning om vad som kommer hända, vad de vill veta osv. Det enda vi har blivit ombedda att ta med är info om objektet vi är sugna på. Inget annat.

Det är väl nu det ska bära eller brista antar jag.. Lite spännande är det allt! Är det nu drömmarna ska kunna gå i uppfyllelse? Eller falla platt som en pannkaka? Jag vill inte ha några pannkakor iaf, den saken är säker!

 

Är väl dags att sova antar jag. B ligger redan och snarkar mig i örat efter en helg med bara nattjobb.

Älskade, älskade B. Finns ingen som är lika bra som han! INGEN.   

Av Pernilla - 2 oktober 2014 19:16


Ser din städskrubb ut som min?

Blev så trött på att den såg ut så här, hittar ju aldrig det jag ska ha där i så jag fick ett ryck och omorganiserade lite.


 


Hittade en tusing! 

Hur mycket tur får en ha!?

 


Det blev en hel säck med ihopsamlat skräp! 

Plus en massa annan bråte som inte hamnade i "brännbart" såklart.

 


Resultatet!
Mycket bättre!

 

Av Pernilla - 2 oktober 2014 13:38



 

Hmm, vad kan detta vara?


 

Hurra!

Min hönsbok har landat i lådan, super excited!


 

Beställde i samma veva en fågelbok eftersom att B alltid frågar och tjatar "vad är det där för fågel?", han tror visst att jag är ett fågeluppslagsverk.

Så nu kan jag inte bara utbilda honom, jag kan kolla in och veta exakt vad det är för små fåglar som kommer och äter upp över hälften av solrosfröna i automaten varje dag! Success!

Av Pernilla - 1 oktober 2014 12:06


 

Skapa flashcards