Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Pernilla - 23 oktober 2014 16:42


Dagen började kl 6 efter en natt i svärmors hus i Orsa.

Vi packade ihop våra saker och blev upplockade ungefär 06.55 och for in mot lasarettet.

Det regnade såklart.


 

Väl på lasarettet satte vi oss i väntrummet på dagop-avdelningen tills "luckan" öppnade och det var dags för anmälan.

Klockan var då 7.30

B fick följa med in i ett rum och byta om och det var sista gången jag såg honom på 6 och 1/2 timme.

Efter att jag suttit i väntrummet i ungefär 1 timme bestämde jag mig för att gå därifrån och antingen försöka hitta L eller gå ner i entrén och sätta mig där och fortsätta läsa.

Medan jag stod och velade i hisshallen så kom en hiss åkande nedifrån och så kliver L ut!

Blev erbjuden att få sitta på hennes rum och det gjorde jag så gärna!

Det enda som återstod för mig då var att vänta.

Och vänta det gjorde jag..

Läste och läste tills ögonen sved av både trötthet och läsning men det fans inte en chans att jag hade kunnat somna.

L kom in till mig lite titt som tätt och vi småpratade lite om livet i allmänhet.

 

Ungefär 13.45 (kan vi säga) ringer hennes telefon och det är någon på dagop-avdelningen som meddelar att B har rullats in på uppvaket och att hon kan få komma och träffa honom om hon vill.

Jag får vänta.

En stund senare kommer hon tillbaka och jag får också gå och träffa honom.

När jag kommer in i salen ligger han där nerbäddad i en säng och ser alldeles grå ut.

Jag får sätta mig på en stol bredvid och klappa lite på honom.

Han är kopplad till ett dropp, har syrgas i snoken och en manschett runt armen som är kopplat till en monitor där hans hjärtslag går över skärmen i vågor.

Går inte direkt att prata om något eftersom att det sitter människor vid datorer i samma rum.. -.-'

En av anledningarna till att jag inte tycker om sjukhus är för att det luktar så mycket rengöringsmedel/alkohol att jag kan känna smaken från det på tungan.

Och uppvaket var inget undantag.

 

Han har iaf fått vara vaken under operationen med ryggmärgsbedövning och när jag träffar honom har han precis börjat kunna röra lite på benen.

Jag hinner sitta där 1 timme ungefär tills en annan säng med ännu en patient rullas in och då går jag tillbaka till L´s kontor och fortsätter läsa.
Kl 15 ringer de och talar om att han är uppe på benen och medan L går och byter om packar jag min lilla påse och sedan går vi tillsammans till väntrummet för att vänta.

B kommer gående och slår sig ner, vi får inte åka hem än utan måste träffa den opererande doktorn först.

Hon sjukskriver B i 2 veckor framåt och han får recept och blodförtunnande på spruta, vi hämtar ut tabletterna han ska ha med sig hem och sedan får vi gå till bilen. Kl 16 åker vi hemåt igen.

Han är trött och har lite ont men allt har gått bra.   

 

 

 

Idag har det snöat hos oss men det stoppar inte kaninorna från att studsa runt och leta äppelbitar som B kastat ut till dem. ^_^

 

Annars idag har vi knatat ner till huset och träffat mäklare och fått en värdering på huset så nu ska vi snacka ihop oss lite B och jag och komma överens om ett bud! SPÄNNANDE!

 

Wiiiiiiie!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards