Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Rykande tvättmaskin.

Av Pernilla - 13 oktober 2014 11:34


I helgen jobbade jag åt en kollega vilket resulterade i att jag missade tjejkväll/ljusparty/tupperwareparty. 

Hade sett fram emot den kvällen men det blir som det blir, det kommer fler chanser! 

Igår jobbade jag 10-19.30, hela dagen i princip och de tre sista timmarna hade jag en sån olidlig huvudvärk.

Det hjälpte inte med tabletter så när B hämtade mig och jag kom hem var jag inte på något vidare humör men stoppade i mig hemgjord pizza och en Ipren innan jag klättrade ner under täcket i sängen för att titta på ett avsnitt av Midsomer Murders.

B plockade i tvättmaskinen och gjorde mig sedan sällskap.

Ungefär 1 timme in i avsnittet hör vi hur strömbrytaren i hallen slår ifrån och lägenheten blir helt svart i samma sekund.

Han tar sig ur sängen och vrider på strömmen igen och känner i samma veva att det luktar illa från badrummet.

Jag gör honom sällskap och när vi öppnar dörren är rummet insvept i ett tunt, grått lager rök. 

Av med strömmen till tvättmaskinen och öppna fönster och dörrar för att vädra ut.

Öppnar luckan till tvättmaskinen och mer rök letar sig ut.. toppen. Ingen tvättmaskin..

Det luktar apa i hela lägenheten och jag sitter med altandörren öppen för att försöka vädra ut ännu mer i skrivande stund.

Det hjälper inget vidare eftersom att röklukten hunnit sätta sig i tyg och badlakan inne i badrummet och eftersom att det inte finns någon fungerande tvättmaskin här så kan jag ju inte tvätta heller.. typiskt.

 

Ringde till hyresvärden i morse och det skulle komma hit någon i eftermiddag och ta lite mått och sedan beställa en ny som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan! Vilken pärs! Och jag som ska jobba 5 dagar på rad snart och behöver tvätta jobbkläder under tiden jag jobbar. 

 

 

 

Annars idag har jag promenerat bort till Emma i regnet och pratat lite strunt. Mycket trevligt!

Har inte blivit så mycket sånt sedan innan sommaren. Våra jobbtider har inte stämt överens särskilt bra tyvärr.

Resten av dagen har jag bara tänkt läsa. Läsa, läsa och läsa. Och vänta på Östlund såklart.

 

 

Promenerar hemåt.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards