Alla inlägg den 14 september 2014

Av Pernilla - 14 september 2014 22:46


Min första lediga helg av 4 och jag såg fram emot att få sova ut och vara ledig, bara ta det lugnt och inte behöva tänka på något annat än min ledighet.

B kom hem från Sthlm på fredag kväll där han jobbat natt, inte sovit något på hela dagen, inte ens på tåget hem. Därtill är han förkyld för tillfället och ni kan ju kanske föreställa er hur den natten blev.. SNAAAAAARK! SNARK SNARK!

Jag kan inte ha sovit många timmar och det kändes när jag vaknade kl 10 lördag morgon.

 

Klockan tickade på och vid 16 tiden åkte jag till E där det skulle bli födelsedagsfest med tillhörande trerätters! Kan ju aldrig gå fel när det bjuds på mat i det huset! Och ingen blev besviken! Kantarellsoppa med toast till förrätt, grillade kycklingfileér med potatis"gratäng" och rödvinssås med tillhörande sallad. Efterrätt, Chokladmoussetårta från Maxi, my favourite! Ohoho!

Jag hade tänkt att jag inte skulle dricka något främst pga av min diabetes men också eftersom att jag var så otroligt trött efter den dåliga nattens sömn. Men så blev det inte! Det började med ett bubblande glas vin och sedan fortsatte det därifrån med Asti, grogg i halvlitersmugg och både Minthu och Sambooka (?).

Blev rejält snurrig i skallen där ett tag, är ju väldigt sällan jag dricker också så det kanske inte var så konstigt.

Hade iaf hur trevligt som helst! Var riktigt längesen jag skrattade så mycket som jag gjorde! Hade ont i käkarna till och från under hela kvällen!

Det var så kul att få träffa kompisar som jag inte träffar så mycket annars, helt klart en av de bästa dagarna på länge. Är så glad att jag gick dit! Det börjades smidas lite planer på att få till en träff snart igen och det ser jag verkligen fram emot! Det finns så mycket att prata om efter så många år ifrån varann. Otroligt kärt återseende!

 

Idag har jag såklart mått som jag förtjänat med en seg huvudvärk hela dagen.

Vart riktigt trött idag också men har inte haft "tid" för att ta en lur.

Har istället legat tillsammans med min fina i sängen och tittat på serier större delen av dagen och det har väl egentligen vart den enda avkopplingen som hunnits med.

 

Har även hänt roliga saker idag men det får jag lov att hålla lite på ett tag till. ^__^

Det är en karamell som ska sugas på ett tag. Men det känns kul! Och jag känner mig hoppfull.

 

Det mindre roliga med dagen är väl att Fi inte kom över spärren in i riksdagen och att SD får så stora siffror. Riktigt ledsamt är det. Jag kan inte förstå.

 

Nu är det hög tid att försöka sova för tröttheten hänger kvar och i morgon är det dags för jobb igen.

 

Smell ya later!

 

Skapa flashcards