Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Pernilla - 25 augusti 2014 21:07


Jag kan inte påstå att det kom som någon överraskning, jag hade känt det på mig i några dagar.. 

Hon var lite tröttare än vanligt men åt med god aptit så jag misstänkte aldrig sjukdom.

Jag förstod genast hur det låg till så fort jag gick mot kaninhuset för att ge dem frukost när det var hermelinan som satt längst fram och tittade ut genom nätet i luckan. Bakom henne skymtade jag lite grå päls och när hermelinan studsade längre in i huset så såg jag henne ligga där. Alldeles stel och kall. Någon gång under natten dog Jessie.

Hon blev gammal, 7 år tror jag om jag inte förstått tidigare ägare fel. Min gissning är att hon dog av just det, åldern.

Vi tog med henne till skogen och grävde en grop där hon förhoppningsvis ska få vara ifred från rov.

Hermelinan är märkbart ledsen och jag ska så fort det bara går försöka få tag i sällskap till henne, kusin L kommer hit i morgon kväll med sin kanin och så ska vi försöka bonda dem. Jag vet att det kan bli svårt för Chibi är lite av ett as när det kommer till andra kaniner, men enträgen vinner.!

 

Jessie är redan saknad av både människor och djur. Kan inte riktigt fatta hur ett så litet djur kan ta en så stor plats inuti en. Hon var speciell. Självständig och tuff. 

 

 

? - 2014.08.25   

 

 

Av Pernilla - 25 augusti 2014 13:06


         

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards