Alla inlägg under april 2014

Av Pernilla - 6 april 2014 07:59


Igår kl 10.30 kom kollegan M och plockade upp mig här utanför. Jag hade varit nervös i nästan en hel vecka inför gårdagens äventyr och panikbajsat en himla massa gånger vid tanken på att behöva klä av sig nästan näck framför en okänd människa. Det jag var mest rädd för var att sagda människa skulle vara en man. Jag hade totalvägrat om så varit fallet.

 

Iaf så fortsatte vi vår runda runt Furudal för att plocka upp ytterligare två kollegor som skulle med samt att vi plockade upp den femte och sista i Gulleråsen. Glada i hågen (jag mest nervös men inte det minsta skitnödig) så åkte vi mot Tällberg under trevligt prat och skratt.

 

Väl framme och med toalettbesöken avklarade såg vi oss omkring nere i bad/spa-avdelningen och valde varsitt skåp där vi klämde in våra tillhörigheter innan vi fortsatte utforskningen två trappor upp där själva behandlingarna skulle utföras samt att vi kollade in matsalen som skulle bli vår första etapp på resan. Det var riktigt fint där på Åkerblads. Det kändes på något sätt som att komma in i ett "hobbit hus" då allt var så lågt i tak (framför allt på nedervåningarna), riktigt mysigt. Det var tända ljus och öppna spisar som brann överallt så det var hemskt varmt i nästan hela byggnaden.

Vi började iaf med maten, smörgåsbord med varmrätt + efterrätt. Tror att vi satt inne i matsalen i 1 och 1/2 timme. En del åt långsammare än andra. Hrm hrm. Inte jag då alltså.

 

 

På väg mot matsalen.

 

När vi var klara där så gick vi tillbaka ner till omklädningsrummet där vi bytte om. Några till badkläder och andra till badrock och sedan gick vi in i pool/relax-rummet. Jag hade tagit med mig en bok att roa mig med men eftersom att det var flera av oss som inte tänkte bada så satt vi i en soffgrupp och pratade istället medan två av de andra hoppade i bubbelpoolen en stund. Här inne var det riktigt varmt och fuktigt. Fy tusan!

 

När klockan blev fyra gick två av kollegorna iväg till sina behandlingar och vi andra gick tillbaka till omklädningsrummet och satte oss en stund innan vi hoppade in i duschen för att skölja av oss innan massagen och fortsatte upp till väntrummet för att vänta på vår tur. Vi tänkte att det skulle vara svalare att sitta där men ack så fel vi tänkte.

 

 

Vaaaarmt. Plus att det var en massa tända ljus och att ALLA lampor var på fast att det var ljust ute. Pust!

 

Där fick vi sitta i kanske 20 minuter och vänta innan vi blev uppropade en efter en. Till min lättnad var det en kvinna som skulle utföra aroma-massagen! Wohoo! Inte lika svårt att klä av sig då + att hon var över 40 och hennes gotländska ganska avväpnande. Så hoppa upp på bänken och lukta på tre tussar som hon doppat i olja, välja den som luktade bäst och sedan lägga sig på mage med ansiktet i ett hål täckt av en svart handduk som stängde ute allt ljus. Lugn musik spelades och hon började med att sprita av fotsulorna innan hon satte igång att olja in benen med oljan jag valt och sen började hon knåda. Värst var det nog på ryggen, inte hela men några bestämda punkten där jag måste ha vart extra hård eller nåt för hon dröjde sig kvar länge och slutade inte förrän de punkterna hade slutat göra ont när hon klämde och knådade. Den timmen kändes som en kvart och alldeles för snabbt var det dags att sätta sig upp i det alldeles för ljusa rummet, dra på sig linne och badrock och promenera ner till omklädningsrummet igen för att dra på sig paltorna. Oljan skulle sitta på tills jag kom hem för att huden skulle hinna suga åt sig så mycket som möjligt så så blev det. Vi samlades i lobbyn där vi lämnade tillbaka nyckelkorten, tackade för oss och så gick vi till bilen. Klockan var då strax efter 18.

 

Idag känner jag mig en aningens öm på några ställen i ryggen men det var väl förväntat. Tycker att gårdagen var riktigt trevlig och det skulle jag gärna göra om. När jag har lyckats bli av med X-antal kilon. Badrockarna var inte riktigt gjorda för någon i min storlek även om det funkade och introvert och tjock som jag är så var det lite jobbigt i matsalen då det blev en himlans massa folk tillslut. Jag vågade inte heller bada (hade inte tagit med mig badkläder ändå) och när jag satt och väntade på att det skulle bli min tur att bli masserad så önskade jag hårt och hett att jag hade valt något annat där jag hade fått behålla kläderna på. Men det gick bra.

 

Nu ska jag snart häva mig ur sängen för att stoppa lite frukost i magen innan det är dags att dra på sig kostymen och promenera ner till jobbet.

Känner just nu att jag hemskt gärna hade kunnat vara ledig idag men eftersom att jag är så glad att jag ens har ett jobb så funkar det ändå.

Jag vet att bilderna var skitfula och fler tog jag inte heller för att det var folk överallt men jaja. Det var en bra dag igår!

 

Tjolahopp.

 

Av Pernilla - 3 april 2014 08:57


Hahaha!

När jag smygfotar B gör han alltid någon konstig min!

Här är iaf första gången han ska fylla på luft i däcken, personligen tror jag att det åkte ut mer luft än vad det kom in men jaja.

     

Igårkväll när jag promenerade hem från jobbet.


 

En Pernilla.

Av Pernilla - 2 april 2014 11:52


Fastän jag inte börjar jobba förrän 15-16 i eftermiddag gick jag upp redan vid 8 och vid 9.10 var jag nere på jobbet för en 5-minuters "kurs" i hur göra för att skicka iväg inventerade varor från dosa till dator.

Jag har fått axla lite mer ansvar nere på affären iom att jag går runt och inventerar med dosa emellanåt och nu när chefen är ledig nästa vecka kommer jag ha inventeringsuppdrag samt skicka iväg inventeringssiffror på mitt bord. Känns fint! Kul att få lära sig lite nytt och ha lite mera ansvar! Jag klättrar sakta men säkert upp för stegen. :P

 

 

Odlingen går fint och det har kommit upp små gröna skott från paprikafröerna jag satte för ett par veckor sedan. Det ska bli kul att förhoppningsvis få skörda egna grönsaker till sommaren! Inte till mig då utan till grisarna. Ekologiskt it the shit. Ekofrön + ekojord =   

 

Annars har det inte hänt särskilt mycket. B har äntligen sagt upp lägenheten i Vinäs så nästa vecka ska vi förhoppningsvis göra det sista rycket och tömma den.

Vi var till Mora en sväng när jag hade lediga veckan och syster följde såklart med i vanlig ordning.

Kusin L sov hos mig i två nätter och vi snackade som vanligt en massa samt tittade på skräckfilm och proppade i oss godis. Chibi packade ihop sina saker och följde med L tillbaka till Svärdsjö och lämnade marsvinen en aningen konfunderade när lådan blev så ovanligt stor och tom.

 

När jag kom hem från jobbet i morse blev det varmamackor-frukost och så tittade jag på gårdagens "Trolljägarna" med Aschberg . Fy fan är  det enda jag tänker säga. Det jag har lust att skriva är inte vidare konstruktivt.

 

So long!

Skapa flashcards