Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Typiskt.

Av Pernilla - 17 april 2014 09:13


Igår när jag kom hem från jobbet var jag helt slut. Jag visste när jag satt med makaron/köttfärs-skålen i famnen att jag skulle stupa i säng direkt jag ätit upp. Klockan var 23 när jag la mig i sängen med grusiga ögon och en trött skalle.

Men när jag väl låg där så började såklart tankarna att snurra. Jag kan liksom inte låta bli att fantisera lite om framtiden sådär ibland och det var ju så klart vad jag gjorde denna kväll. Vaktlar, höns, slaktkaniner och trädgårdsland snurrade runt i huvudet och jag kunde se min framtida gård framför mig med en Leonberger som såsade runt lös på gården. B kom till sängs och efter bara en liten stund började han så klart snarka lite lätt sådär och då var det ju stört omöjligt för mig att kunna somna. Stress, stress. Sen blev jag kissnödig, kravla mig ur sängen och in på toan, tillbaka ner i sängen igen och så var jag plötsligt törstig istället. Kravla mig ur sängen och in i köket. Tillbaka ner i sängen och så var jag kissnödig igen! ARGH! Kravla ur sängen och göra mitt, för säkerhets skull in i köket och hämta något drickbart för jag skulle ju uppenbarligen bli törstig igen. Mycket riktigt, hinner knappt i sängen förrän munnen kändes torr som en öken. -_-'  Och sådär höll det på tills jag tvingade mig själv att somna en stund senare.


Nu ska jag snart kliva i jeansen och sedan ta mig ner på byggden för att göra en dag nere bakom kassan.


So long!

 
 
Ingen bild

kackmarie

19 april 2014 11:20

Såna nätter är bra jobbiga! Spec när man vet att man ska upp tidigt. Hua!

Svar: Jag har sökt både program o kurser till högskola. Ingen mening o nämna programmen för såg att jag har inte en suck att komma in på ngt av det jag sökte i efterhand. :p Men ngn kurs ska jag väl förhoppningsvis komma in på! Pedagogik A är den första i listan jag sökt. Väldigt blandat har jag sökt. Fordonsteknik och bruksspel gitarr. Ja du hör. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards