Alla inlägg under januari 2014

O.o

Av Pernilla - 13 januari 2014 23:30


Vad är det mina ögon skådar?!

En av mina favoriter (Kelly Armstrong) som skrivit "Otherworld"- serien ni vet!?

Första boken där, "Bitten", har blivit en SERIE!

Hur är det ens möjligt att detta undgått mig? Det här måste ju ses så fort det bara går! Förvisso finns det i nuläget bara en första episod men iaf. Vad fan? Hur missade jag det?!?

 

 

F.ö så har jag jobbat 6 dagar nu, därav den knappa uppdateringen. Men jag lovar att komma tillbaka med full styrka så fort som möjligt!

 

Bye bye then.

Av Pernilla - 8 januari 2014 23:17


 

På min väg mot jobbet.

Av Pernilla - 8 januari 2014 13:07


Vi åkte hem tidigare än planerat från Mora då jag helt sonika fick en väldig hemlängtan så vi har spenderat de senaste nätterna hemma i en riktig säng. Så vad har vi haft för oss på våra 5 ledig dagarna tillsammans? Ptja. Vi har varit ute i boden och rensat lite skit, plockat ihop några kartonger och en massa skräp som vi ska iväg till sopstationen med här framöver. Kartongerna tog vi med ner till arbetet och pressade. Vi har vart till kyrkogården och tänt hos släktingar och åkt en massa bil på småvägarna.

Igår var vi till Mio i Mora för att titta på en ny säng och pang tjong så har vi köpt en säng för X antal papp. Helt klart värt det, vi spenderar ju minst en tredjedel av våra liv i sängen, vi två kanske lite mer än så.

Vi har vart hem till mamma och lånat våffeljärn och blev samtidigt bjudna på hemlagat potatismos och ugnsfalukorv. Inte fy skam.

Jag var med pappa till Borlänge för att plocka upp liten syster som vart på semester hos sin storasyster A i närheten av Göteborg.

I skrivande stund har jag ganska precis blivit lämnat av kusin L med bihang och nu kokar jag soppa och ställer in mig på jobb, vilket jag inte har någon lust med alls idag. Borde kanske duscha men vet inte om jag orkar..

Gick och la mig kl 23.00 igår (för ovanlighetensskull, brukar vara uppe till 2) och vaknade vid nio och gick upp.

Det enda jag verkligen har lust med idag är att sitta hemma i fotöljen och titta på Sagan om de två tornen.

Någon som skulle kunna tänka sig att ta mitt pass kanske?

 

 

Av Pernilla - 3 januari 2014 00:31


Hähä.

Jag tror att jag var en aningens för snabb med att lova inget godis på 6 månader.

Redan dagen efter satt jag med en pralin i munnen. ;P

Så jag stryker den punkten på listan och gör mitt bästa för att hålla på de andra istället.

 

Sitter i Mora denna vecka och har i dagarna/kvällarna/nätterna 2 haft Harry Potter- maraton då min kära B jobbar natt. Men nu är det slut med dem filmerna och jag ska försöka hitta på något annat att roa mig med.

Det har vart så drygt idag, jag haft hungerskänslor nästan hela dagen och det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig heller verkar det som för de kommer tillbaka lika snabbt igen. Brukar ha sådana dagar nångång ibland och därefter brukar det bli så att jag inte har några hungerskänslor alls. Lite knepigt.

Sen kan jag glatt rapportera att jag inte är törstig längre! Eller jo såklart är jag törstig men det går inte till överdrift längre. Gissar att det hängde ihop med förkylningen som envist klamrade sig fast vid mig.

 

Nej nu blir det nog att försöka hitta något att mätta magen med.

So long!

Av Pernilla - 1 januari 2014 09:27


Jobbade en snabbis igår innan det blev strömavbrott i samma veva som jag slutade och blev upplockad av lillebror för att slippa gå till Tillhed i regn och rusk. Kom dit och bytte om innan jag satte mig i soffan tillsammans med mamma och moster och tittade på juniorkronorna som vann mot Ryssland.

In i köket och ta en cider innan vi satte oss vid matbordet för att äta tjälknöl med potatis/rotfruktsgratäng och god sallad tills. Efterrätten som bestod av pannacotta gjord på vitchoklad/grädde och kesella dekorerades med en klutt hallon och några droppar chokladsås (MUMS!) avnjöts till spelet "Vem vill bli miljonär" JUNIOR versionen från, nu 13 år tillbaka. HAHA!

Var så pass "duktig" att jag tog mig upp i 320.000 kategorin innan jag åkte ut på en fotbollsfråga.. -.-'

 

 

 

När klockan blev 19.45 drog vi oss tillbaka in i tv-rummet där jag för första gången någonsin såg hela "Grevinnan och betjänten" innan lotterna åkte fram och vi spelade Bingolotto. Jag vann! Två sverigelotter! :D

 

 

Eftersom att andra lillebroren kom med anhang mitt i spelet så blev spelandet därefter ganska sporadiskt och vi sprang mellan köket och vardagsrummet när det var dags för bingospel.

Annars satt vi mest och pratade och en något livlig diskussion utbröt mellan mig och äldsta lillebrorsan. Det är ganska ofattbart att vi har blivit så olika i vad vi tycker och tänker när vi var mer lika som yngre. Men jaja, det har ju sina skäl.

 

 

Någon timme senare kom äntligen B från jobbet och vi satt runt bordet i ytterligare 1 timme innan klockan närmade sig 00.00 och samtliga drog på sig kläderna och gick ut.

Bröderna och Cheese drog iväg ner mot Sahara för efterfest och vi andra ställde oss ute på vägen och snåltittade på raketerna och rislyktorna som flög runt i luften omkring oss.

Vi hade bestämt redan innan att inte skjuta några raketer för att bespara både tama och vilda djur stress. Det hindrade oss ju dock inte från att titta på andras. :P

 

 

 

Så ja vad ska jag då säga om året som gått? Ptja jag vet inte. Det har ju inte varit något direkt himlastormande år men det har ju inte heller vart dåligt. Jag har bestämt att nästa år dock ska bli det bästa året!

Förra året hade jag med på min "to do list" att läsa minst 50 böcker om jag minns rätt?

Well.. så bra har det tyvärr inte gått då jag hela sommaren jobbat som en tok och sedan på hösten inte haft någon läslust allt. (förutom nu då) Så jag kom bara upp i 23 lästa.

Som mål det här åter ska jag klara 50!

 

Så då kommer vi väl till några löften/förhoppningar jag lyckats skrapa ihop:

 

  • Inte äta något godis på 6 månader. (gärna 1 år men jag känner mig rätt osäker på om det är genomförbart. 6 månader kanske visar sig vara för mycket! :P)
  • Gå ner 20 kg
  • Motionera mera, så mycket att det blir en vana som bara fortsätter av sig självt.
  • Läsa 50 böcker!
  • Jag vill sätta "Ta körkort" här, men jag känner mig själv alltför väl så jag skippar det! :P
  • Gör min första tatuering!
  • Gå till tandläkaren. (Pjuh. jag har fått boka om och boka om i nästan ett år nu!)

Ja mer än så kan jag inte komma på nu.. Och de säger ju att löften är till för att brytas så vi får väl se hur bra jag lyckas! Men jag ska göra mitt bästa.

Fan vad sugen jag blev på läsk helt plötsligt! Haha!

 

 

Gott nytt!   

Skapa flashcards