Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Ojoj.

Av Pernilla - 27 januari 2014 09:04


Hmm. Jag kanske var en aningens för snabb med att säga att det var härligt att jobba så mycket som jag gör just nu. Det var ju på den tiden när jag såg tisdagens lediga dag skymta bakom knuten. Igår blev schemat ändrat en smula, min lediga dag på tisdagen försvann vilket innebär att jag kommer att ha jobbat 8 dagar på rad innan jag får vara ledig.

Det känns en aningen tungt att tänka på i denna sekund men det ska jag väl kunna fixa..?

 

Igår var ingen direkt rolig dag att jobba. Tills att jag började kl 13 hade bensin datorn kraschat vilket innebar att det inte gick att tanka öht på större delen av dagen. Inte för att någon blev direkt arg eller så men vilket katastrof!

En datakille kom iaf förbi ungefär en-två timmar innan vi skulle stänga och så funkade det iaf att tanka på trean till sist.

Min älskade B koma och plockade upp mig och Majsingen och så åkte vi hem och gjorde i ordning lite tacos till kvällsmat. Har om det inte redan märkts kört igång med LCHF igen och idag är nog 12 dagen om jag inte minns helt fel.

Det känns bra. LCHF är något som verkligen funkar för mig. Min hud blir renare, mitt hår blir bättre, jag är aldrig hungrig längre eftersom att kroppen hamnar i ketos och jag blir mycket gladare. Hela jag mår bättre av det med andra ord. Sen att det blir lite jobbigt med sockerberoendet under de två första veckorna kan ju vara lite drygt men det är hanterbart. Blir jag sugen så dricker jag ett glas vatten, äter en liten skål med hallon och/eller mango med vispad grädde eller 1 ruta mörk choklad och det funkar. Suget försvinner. Sen att hjärnan måste fantisera om dammsugare, en stor skål lösgodis, semlor och spagetti och köttfärssås är ju en annan femma.   

Det värsta med LCHF tycker jag är frukosten. Jag äter hellre lunch isf med en riktig maträtt. Det är så lätt att bli trött på både ägg och yoghurt.

 

På tal om frukost ska jag nog krypa fram ur täcket och plocka fram dagens middag ur frysen.

 

So long suckers!

 

 
 
Ingen bild

kackmarie

29 januari 2014 09:24

Spagetti o köttfärssås. Hi hi. Minnen <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards